Användarvänligheten fick Naturskyddsföreningen att välja Flex HRM

Användarvänligheten fick Naturskyddsföreningen att välja Flex HRM

Tankarna på ett nytt personalsystem hade funnits i ett par år, men hösten 2021 gjorde Naturskyddsföreningen slag i saken. Då började man undersöka vilka leverantörer och system som fanns på den svenska marknaden. Fem system som verkade intressanta att titta närmare på valdes ut. Bland dessa fem fanns inte Flex med.

Efter en närmare genomgång visade det sig dock att inget av de fem systemen riktigt motsvarade de krav och önskemål som Naturskyddsföreningen hade. Anette Jansson, löneadministratör, fick då tipset att kolla upp Flex HRM från en kollega som hade tidrapporterat i Flex hos en tidigare arbetsgivare.

– Vi började med att själva leta information och såg en film på YouTube som visade vad som ingick i Flex personallösning. Det här var ju precis vad vi var ute efter! Vi fick kontakt med en otroligt proffsig och kunnig säljare som gav oss utförliga visningar av systemet.

Naturskyddsföreningens viktigaste krav på det nya personalsystemet var en vass projektrapportering, schemaläggning och möjlighet till en smidig tidrapportering.

– Det som främst fick oss att välja Flex HRM var användarvänligheten. Det är perfekt för oss tjänstemän och har alla funktioner som vi vill ha. Det känns enkelt, tydligt och är smidigt att jobba i!