Anna Maria Corazza Bildt pratar om måltidsglädje för äldre på Kronodalsgården

Anna Maria Corazza Bildt pratar om måltidsglädje för äldre på Kronodalsgården

Den 8 april besöker Anna Maria Corazza Bildt, ledamot av Europaparlamentet, Kronodalsgården i Höllviken. Hon kommer att prata om måltidsglädje för äldre, ett projekt som går ut på att de äldre ska få mat i toppklass.

Vård- och omsorgsboendet Kronodalsgården i Höllviken, Vellinge kommun, har ingått i projektet Måltidsglädje för äldre under 2012. Projektet har gett de boende uppskattade förbättringar av måltiderna och personalen har fått inspirerande utbildning.

Måltidsglädje Vellinge kommun

Projekt Måltidsgläjde för äldre

Förenade Care driver Kronodalsgården p
å uppdrag av Vellinge kommun.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är privatägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com