Happy at Work undersöker nordamerikanska marknaden för internationell lansering

Happy at Work undersöker nordamerikanska marknaden för internationell lansering

Happy at Work är ett av närmare tjugo utvalda startups från Sverige som reser till Montreal i Kanada för att delta i årets upplaga av Scandinavian Startup Week.

–Vi befinner oss nu i ett stadie där vi är redo att skala upp verksamheten och börja bearbeta internationella marknader. Kanada är en intressant marknad, berättar André Francois, vd på Happy at Work om anledningen till att de nu beger sig till Kanada.

I programmet för bolagen som deltar i Scandinavian Startup Week ingår möten med samarbetspartners, kollegor, investerare och kunder. På agendan finns flera besök inbokade bl a till handelskontor, kanadensiska inkubatorer och hubbar för utveckling.

–Vi åker till Montreal för att träffa intressanta människor, få inspiration och skapa intresse i Kanada för Happy at Work, säger André.

Inför resan har André liksom övriga medföljande förberetss genom utbildning i Business Swedens LEAP-program samt intensiv pitchträning på engelska.

–Inför resan slipar jag på business engelska och franskan! Jag ser verkligen fram emot att åka dit och skapa nya affärskontakter, fortsätter André.

Scandinavian Startup Week är ett återkommande initiativ som tar nya tillväxtföretag ut på internationella marknader. Resan samarrangeras av BizMaker i Västernorrland, Företagsfabriken i Kronoberg, Kalmar Science Park och Movexum i Gävleborg.

Happy at Work är ett tillväxtföretag som deltar i inkubationsprocessen på Företagsfabriken i Kronoberg.