Från Sverige med märket Kött från Sverige sponsrar den Nordiska Landskampen 2019 anordnas den 18 – 21 /9 på Ultuna av Ultuna Studentkår på Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala. Bilden är från 2018.

Från Sverige sponsrar Ultuna Landskamp 2019

Den Nordiska Landskampen 2019 anordnas den 18 – 21 september på Ultuna av Ultuna Studentkår på Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala. Ursprungsmärkningen Från Sverige med märket Kött från Sverige är glada att sponsra årets landskamp.

Landskampen är ett sportevenemang som arrangeras varje år och inkluderar totalt 300 deltagare från Sverige, Norge, Danmark och Finland. I år är det Sveriges tur att hålla i evenemanget, med aktiviteter ute på Ultuna samt inne i Uppsala.

Ultuna Studentkår är kåren för alla studenter vid Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap.