Recepten är framtagna av Klas Lindberg, Årets Kock 2012, av utmärkta svenska råvaror för Från Sverige, Svenskt Kött och LRF under Årets Kock 2019.

Klas Lindbergs recept hos Från Sveriges under Årets Kock 2019

Ursprungsmärkning på restaurang och svenska råvaror på menyn var huvudtemat i Från Sveriges monter under Årets Kock 2019. Under de två tävlingsdagarna bjöd Från Sverige, Svenskt Kött och LRF på fingerfood av Klas Lindberg, Årets Kock 2012 som driver Portal Restaurant i Stockholm. Klas träffade du i Från Sveriges monter när han inte var expertkommentator under tävlingen.

Fyra utmärkta smårätter Från Sverige!

Klas tog fram två rätter per tävlingsdag och använde utmärkta svenska råvaror från Sveriges bönder och livsmedelsproducenter. Recepten finns bifogade som pdf och på frånsverige.se så nu kan du laga dem hemma. Vilken blir din favorit?

Torsdag 12 september

• Knyte med kålrabbi, grov senap och handskuret innanlår
  • Luftig crème med krondill och Svecia med poppat dinkel

Fredag 13 september

• Flarn på amandinepotatis med champinjon och lagrad ost
  • Kräm på bakat Transparent blanche, inlagda senapsfrö och frasig fläsklägg

Ladda ned de fyra recepten – låt dig och dina gäster väl smaka!

Recepten finns även på frånsverige.se