John Taylor presenterar Årets Perenn hos Svenska Plantskolor & Prydnadsväxtodlare, tisdag 24 september 10.30 i monter B05:08.

Pressinbjudan Årets Perenn! Blomsterfrämjandet på Elmia Park/Garden

PRESSINBJUDAN

Blomsterfrämjandet och Svenska Plantskolor & Prydnadsväxtodlare bjuder in till Elmia Park/Garden där John Taylor presenterar Årets Perenn, tisdag 24 september 10.30 i monter B05:08.

Du får veta mer om spännande nyheter från svenska odlare och inspireras av utmärkta växter Från Sverige. Årets tema: Bin, humlor och andra pollinerare.

TISDAG 24 SEPTEMBER 10.30

• Spännande nyheter från svenska odlare
  • Göte Boberg presenterar Årets Ros
  • John Taylor presenterar Årets Perenn!
  • Goddie bag med växter

Osa senast 19 september till info@wakire.se

13.00 Lär dig mer om Planter – projektverktyget för dig som arbetar professionellt med att planera och projektera landskap och trädgårdar.

14.00 Hur kan vi bevara den genetiska mångfalden bland de odlade växterna? POM berättar om nya Grönt Kulturarvs-sorter som hjälper till att skapa planteringar som förmedlar historia.

ONSDAG 25 SEPTEMBER

10.30 Nyhetspresentation

14.00 Hur kan vi bevara den genetiska mångfalden bland de odlade växterna? POM berättar om nya Grönt Kulturarvs-sorter som hjälper till att skapa planteringar som förmedlar historia.

13.00 Lär dig mer om Planter – projektverktyget för dig som arbetar professionellt med att planera och projektera landskap och trädgårdar.

TORSDAG 26 SEPTEMBER

10.30 Nyhetspresentation

14.00 Maria Nielsen på Hallbergs plantskola berättar om hur de arbetar med biologisk mångfald. Många av åtgärderna är även applicerbara i offentliga miljöer.

Välkomna till Svenska Plantskolor & Prydnadsväxtodlare

Monter B05:08 Elmia Park/Garden 24-26 september