​Med Mejeri & ost Butikspaket i butiken och skyltenheter vid produkterna är det enkelt för kunden att göra ett medvetet val av svenskproducerat mejeriprodukter och ostar.

Skylta upp med Mejeri & ost Butikspaket

Gör det enkelt att hitta Mjölk från Sverige-märkta varor butiken! Mjölken till kaffet, grädden till jordgubbstårtan, glassen till efterrätt, ost och smör och andra mejeriprodukter till frukost och goda såser. Nu kan du beställa Mejeri & ost Butikspaket till din butik eller sätta upp enheter vid dina produkter i butiken.

För att tydligt visa vägen till mejerivaror och ost med märkningen Mjölk från Sverige har vi satt samman Mejeri &ost Butikspaket för din butik. Med det kan du skylta upp butikens avdelningar så att det är enkelt för kunden att se ursprunget och göra ett medvetet val.
Som företag kan du beställa den eller de enheter du tycker passar dina Mjölk från Sverige-märkta produkter, så att din säljkår kan sätta upp dem intill produkterna. Motsvarande finns för Från Sverige-märket.

Mejeri & ost Butikspaket med Mjölk från Sverige-märket innehåller:

Dekal Kyl&frys
Rund utstickare
Hyllkantsetikett
Hylletikett
Kriterieskylt
Beställningsbroschyr — tips och inspiration
Följebrev — inspiration och anvisningar

Beställ Mejeri & ost Butikspaket här

Komplettera med Från Sverige och Kött från Sverige

Du kan beställa tilläggsmaterial, sätta ihop ditt eget paket eller välja till Lilla Butikspaketet, Stora Butikspaketet och Odlat & växter Butikspaket med Från Sverige-märket eller Kött & chark Butikspaket med Kött från Sverige-märket.