Ursprungsmärkningen Från Sverige har glädjen att för tredje året presentera en festlig galamiddag av svenska råvaror vid Dagligvarugalan 2020 i Blå Hallen den 8 oktober.

​Dagligvarugalan 2020 — Från Sverige stolt samarbetspartner

​Ursprungsmärkningen Från Sverige är stolt samarbetspartner till Dagligvarugalan 2020 — dagligvarubranschens stora galakväll där alla duktiga medarbetare runt om i landet står i fokus. Från Sverige har glädjen att för tredje året presentera en festlig galamiddag för finalisterna i Blå Hallen. Även i år serveras en meny tillagad av utmärkta svenska råvaror, laddade med svenska mervärden. Nomineringen till Dagligvarugalan är i full gång.

Galamiddag tillagad av utmärkta råvaror Från Sverige

När Blå Hallen i Stockholms Stadshus fylls av Dagligvarugalans finalister den 8 oktober 2020 presenterar Från Sverige-märkningen en  galameny tillagad av svenska råvaror. Menyn är även i år komponerad av Fredrik Eriksson, krögare på Nationalmuseum och Långbro Värdshus, tillsammans med Gunnar Eriksson, köksmästare på Stockholms Stadshus. Vad finalisterna serveras under galakvällen avslöjas i september.

Dagligvarubranschens hjältar hyllas

Dagligvarugalan är den stora galakvällen för dagligvarubranschen där alla duktiga medarbetare runt om i landet står i fokus och får en välförtjänt plats i rampljuset. Under kvällen uppmärksammas och belönas branschens alla hjältar som i det tysta ser till att den svenska livsmedelsförsörjningen fungerar och att konsumenterna både inspireras till stordåd i köket och middagsbordet. Dagligvarugalan arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap.

– Det är ett fint tillfälle att visa finalisterna bredden av svenska råvaror i detta festliga sammanhang. I vardagen är butiksmedarbetarna vana att se ursprungsmärket Från Sverige, Kött från Sverige och Mjölk från Sverige, som betyder att varan är odlad, född och uppfödd, förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige, säger Maria Forshufvud, vd Svenskmärkning AB.

Nomineringen till Dagligvarugalan har öppnat!

Nomineringen har nu öppnat och du vet väl att du kan nominera den verksamhet du själv är verksam i? Gå in och nominera via Dagligvarugalans nominering 2020