Nu blir det ännu enklare att hitta Från Sverige-märkta varor i butiken. Svenskmärkning gör en storsatsning på butikskommunikation med Från Sverige-märkningen i höst.

Kraftfull butikssatsning med Från Sverige-märkningen

Nu blir det ännu enklare att hitta Från Sverige-märkta varor i butiken. Svenskmärkning gör en storsatsning på butikskommunikation i höst.

— Satsningen är efterfrågad. Vi har ett nytt kommunikationsmaterial som har butiktestats under våren och nu erbjuds brett till butiker och företag. Vår enkla uppmaning är passa på att beställa hem material. I vecka 41 satsar vi dessutom på en Från Sverige-vecka i butik. Då är det extra bra att ha skyltat upp svenska varor, säger Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig, Svenskmärkning.

— I oktober satsar vi även extra på annonsering i sociala medier och utomhusreklam. Märket är välkänt med en kännedom på 84% och har ett högt förtroende. Med annonseringen vill vi stötta butikskommunikationen och samtidigt lyfta fram märkets kriterier, säger Lotta Hovhammar.

Uppskyltning i livsmedelsbutiker i storstadsregionerna

Just nu görs en kraftfull satsning på butiksmaterial för Från Sverige-märkningen i butikerna för att lyfta svenska ursprungsmärkta råvaror, livsmedel och växter. Införsäljningsarbetet, där livsmedelsbutiker i storstadsregionerna erbjuds Från Sveriges generella butiksmaterial samt hjälp med uppsättning, är i full gång med start för uppskyltning under vecka 38.

Från Sverige-pilotvecka 3-11 oktober —”Handla utmärkt”

Svenskmärkning bjuder in till en Från Sverige-pilotvecka med tema ”Handla utmärkt” den 3-11 oktober. Syftet med veckan är att visa det stora utbudet av märkta produkter i butik, bredden av råvaror, livsmedel och växter. Det finns idag cirka 10500 godkända produkter från nära 200 märkesanvändare, och intresset för svenska råvaror, livsmedel och växter är både stort och växande hos konsumenterna.

Under Från Sverige-veckan lyfter företag och butiker märkta varor genom kampanjskyltning och aktiviteter.

• Förutom Från Sveriges butiksmaterial finns pallsvep att beställa kostnadsfritt via frånsverige.se.*
  • Det blir butiksnära utomhusreklam på temat ”Handla utmärkt” i storstadsregionerna vecka 41.
  • Digital annonsering i hela riket via Instagram och Snapchat vecka 41-42.
  • Kommunikation i Från Sveriges samtliga digitala kanaler.

—Vi är glada för det positiva och engagerade gensvaret för Från Sverige-pilotvecka och butikssatsningen som vi möter från butiker och företag som använder märket Från Sverige, säger Lotta Hovhammar.

Kontakta Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig, om du vill veta mer om kommunikationssatsningarna, har frågor eller vill beställa större upplagor av butiksmaterialet. Mejl lotta.hovhammar@svenskmarkning.se, mobil 070-995 78 82

* Frakt och exp. avgift tillkommer.