KD synliggör var femte väljare

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2010 16:09 CEST

Handikappförbunden uppskattar att Kristdemokraterna i sitt valmanifest synliggör en av fem väljare – människor med funktionsnedsättningar. KD utlovar 10 000 nya jobb för människor med funktionsnedsättning i offentliga sektorn, staten, landstingen och kommunerna.
Alla som kan ska få jobba. Kan ICA så kan vi, menade Göran Hägglund när han intervjuades i Rapport.

Välviljan gentemot människor med funktionsnedsättning var stor när Handikappförbunden ställde frågor till partierna under Almedalsveckan.

- Nu vill vi se konkreta förslag från fler på vad det egentligen innebär, säger Ingrid Burman ordförande för Handikappförbunden.

Kontakt:
Ingrid Burman
, ordförande i Handikappförbunden
E-post: ingrid.burman@hso.se
Mobil: 070-343 05 87

Mikael Klein, politisk sekreterare Handikappförbunden
E-post: mikael.klein@hso.se
Mobil: 070-480 71 66

Handikappförbunden är en samlande aktör som på bred bas representerar människor med funktionsnedsättning. Vi består av rikstäckande handikapporganisationer med sammanlagt en halv miljon medlemmar. Våra medlemsförbund är bärare av den mest angelägna kunskapen – den egna erfarenheten. Vår uppgift är att politiskt påverka samhället så det blir tillgängligt för alla.