HallåMiburgaren är skapad av Karin Svensson, Erik Svensson, Ulrika Frisk, Hans Frisk, Stefan Sundvall och Annika Westman. Den vann Bästa marknadsmaterialet i Matverk 2017. Foto Menigo

HallåMiburgare från Hälsingland får hedersdiplom för aptitligt marknadsmaterial

Marknadsjuryns hedersdiplom för ”Aptitligt marknadsmaterial” har tilldelats HallåMiburgare från Hälsingland med motiveringen:

”Det gäller att kommunicera så att aptiten väcks. Det gäller att förstå sin marknad och sin målgrupp. Tydligt, inspirerande, snyggt och med en säljande story. HallåMiburgare från Hälsingland."

HallåMiburgaren är skapad av Karin Svensson, Erik Svensson, Ulrika Frisk, Hans Frisk, Stefan Sundvall och Annika Westman. Det var Hälsinglands lokala jurys beslut som tog Hallåmiburgaren till riksfinalen i Nyköping. Så här löd deras motivering:

"Marknaden efterfrågar fler vegetariska alternativ och de här färgglada, inbjudande biffarna, så välbalanserade och smakrika, har flera användningsområden. De är attraktiva för såväl dagligvaruhandel, restauranger och caféer som delidiskar och de kan erbjudas i både fryst och färsk form. Hallåmiburgaren har en tydlig koppling, med modern twist, till Hälsinglands ostarv."

Matverk är Sveriges största produktutvecklingstävling som startar i de olika landskapen och avgörs i riksfinalen. Varje tävlande produkt är framtaget av ett lag och baseras på en regional råvara. Smaken bedöms av en smakjury och affärsplan samt förpackning av en marknadsjury. Juryns ordförande är Mathias Dahlgren som också är hedersordförande i Gastronomiska Samtal som arrangerar tävlingen.

Kontakt lag HallåMiburgare
Ulrika och Hans Frisk samt Karin och Erik Svensson (förädlare/kockar)
HallåMI AB
info@hallami.eu