Good gör det enklare att arbeta med Microsoftdokument på mobilen

Good Technology lanserar idag en uppdatering som gör det enklare att ladda ner och arbeta med dokument från Microsoft Office på mobiltelefoner eller surfplattor, via Goods säkra e-postapp Good Work.

Enligt en undersökning från Osterman Research spenderar den typiska företagsanvändaren 2 timmar om dagen till arbete via e-post, och 94 procent av användarna använder sig av e-post som främsta metod till att skicka bilagor. Att arbeta med dokument som skickats via e-post på mobila enheter är dock ofta en utmaning, på grund av att det inte är så användarvänligt samt att man måste kompromissa med säkerheten. Då mobila enheter nu blivit den främsta plattformen inom företagsvärlden, förväntar sig användare dessutom att användarupplevelsen på mobila enheter ska likna upplevelsen av att arbeta på en stationär dator.

När man arbetar med e-post och dokument i mobila enheter via Good Work kan man göra detta på ett naturligt och enkelt sätt samtidigt som företagskänslig information skyddas. Då dokument aldrig lämnar Goods säkra container är all information skyddad, oavsett om man aktivt arbetar med dokument, tar en paus eller växlar mellan Goodsäkrade appar. Endast Good kan idag erbjuda denna typ av företagstjänst. Good Work är byggd på Good Dynamics Secure Mobility Platform och gör det möjligt att via Microsofts Office Apps enkelt läsa, redigera, skriva ut, spara och dela dokument på mobila enheter.

Med Good Work på mobilen eller surfplattan kan man bland annat:

• Öppna Microsoft Office-dokument direkt från ett e-postmeddelande
  • Läsa dokument på samma enkla sätt som på stationära och bärbara datorer
  • Redigera dokument via Microsoft Office Web Apps
  • Spara dokument på Microsoft Sharepoint, OneDrive, eller annan nättjänst
  • Skriva ut en PDF för att minska filstorleken och bevara formateringen
  • Dela dokument med kollegor, partners eller kunder via ett e-postmeddelande i Good Work

För mer information om hur Good gör det möjligt att enkelt arbeta i Microsoft Word, Excel och PowerPoint från e-post på mobila enheter, läs bifogat pressmeddelande på engelska.
  • Ämnen

• dokumenthantering
    • good work

Om Good Technology