100% väder

Precis som många av er semesterfirare har elmarknaden tagit paus och gått till stranden. Och det är först om vädret ändrar sig som semesterfiraren reser sig från solstolen och tar tag i något som man kanske skjutit på ett tag. Nä jag skall inte överdriva men just nu sker inte jättemycket på elmarknaden och det är helt vädret som styr aktiviteten. Efter detta fantastiska sommarväder har hydrobalansen återigen fått sig en törn då nederbörden nästan varit obefintlig.  När vi får dessa situationer när hydobalansen visar ett succesivt växande underskott  spelar vädret allt större roll.

Förra veckan vände prognoserna och visade på mer nederbörd än normalt för årstiden, och marknaden förr tillbaka ner en bit efter vår säljrekomendation för två veckor sedan. För att under helgen som gick och inlednade dagarna på veckan allt eftersom justerat ned de prognoserna. Men marknaden gör inga större hopp för tillfället och väntar på att prognoserna faktisk blir verklighet innan vi kommer se nån större rörelse.

Så tillbaka till semestermode, för elmarknaden ser ut att luta sig tillbaka en stund till och invänta mer aktivitet ifall det börjar regna.

/Johan