Är det nu det smäller?

De korta kontrakten (april-12, maj-12, Q2- 12) har under dagen handlats ner kraftigt då förmiddagens väderprognoser bekräftar att vi har en period av milt och nederbördsrikt väder framför oss.

Vi har i tidigare inlägg beskrivit hur vi anser att ovan nämnda konktrakt handlats på alldeles för höga nivåer i förhållande till fundamenta såsom den rådande hydrologiska balansen. Därför känns det fullt logiskt att vi idag har sjätte dagen i rad med fallande priser på dessa kontrakt. Vi tror dessutom att det fortfarande finns betydande utrymme på nersidan från rådande prisnivåer.

Även årskontrakten (Yr-13) har fallit de senaste dagarna då turerna kring utsläppsrätterna har lugnat sig något, samtidigt som kolpriset fallit tillbaka i spåren av förnyad Greklandsoro. Även andra finansiella marknader har under dagen präglats av stor oro (OMXS30 är i skrivandets stund ner 2,9 %) och vi kan inte låta bli att undra om det är nu det smäller?

// Sandra