Företagskunder allt nöjdare med DinEl

När Svenskt Kvalitetsindex nu sammanfattar resultaten av årets mätningar i samtliga branscher lyfts DinEl fram som en av de aktörer vars kundnöjdhet ökat mest. Vi kan med glädje konstatera att vårt arbete med att förbättra DinEls erbjudanden och service har gett resultat.

Att öka våra kunders belåtenhet med sitt val av oss är något som vi arbetar dagligen med på DinEl. Vår uttalade ambition är att ha Sveriges nöjdaste elkunder. Vi har långt kvar, det vet vi, men glädjande nog ser vi att vårt arbete verkligen ger resultat.

I årets SKI-undersökning har våra företagskunder höjt sitt omdöme om oss på varenda punkt. Till exempel höjdes parametern för upplevd servicekvalitet med 7.7 enheter, och parametern för upplevd produktkvalitet höjdes med hela 9 enheter. Rejäla kliv framåt med andra ord.

Vårt arbete för att få Sveriges nöjdaste elkunder kommer att fortsätta. Vi tar ett steg i taget, och målet för 2012 blir såklart att höja oss ytterligare, både när det gäller privatkunder och företag.