Här är Mötesplatsen LOVE LOVE

Göteborgs Dans & Teater Festival presenterar årets Mötesplats LOVE LOVE på Folkteatern, Göteborg. Mötesplatsen är en plats att samlas på, oavsett om man är deltagare i festivalen, publik eller bara nyfiken förbipasserare. LOVE LOVE är öppet för alla, före, efter eller i stället för föreställningar och Open Lab.

Här kan du känna dig som hemma, eller kanske som på semester. Du kan passa på att äta, eller dricka något från baren och kanske spontanpyssla lite. Vi har rum för lugn och ro, men också för att avsluta kvällen med musik, konsert och dans.

Onsdag 15/5
11.00 Mötesplatsen öppnar
18.00 Invigningsceremoni

19.00 Dj Principessa – Onsdagskvällen inleds med tongångar från en svunnen tid. Två vevgrammofoner, en samling stenkakor och ett redigt retrospektiv är allt som behövs!

20.30 Moustad LIVE – Moustads sound går inte att ta fel på. Grooviga och ibland vemodiga popmelodier framförs på gitarr, cello, sång och synth. Ibland lågmält men lika ofta explosivt och smäktande, ett spännande och överraskande gästspel på invigningsaftonen.

21.15 Dj Casita - Från Stockholm med kärlek. Casita knyter ihop storstans fäbless för hiphop och techno med obskyra rytmer från världens många hörn.

Torsdag 16/5
13.00 Drop-in pyssel och besök från Schackförbund

17.00 Dj Scout-Klas – Beatsmakaren Mai Nestor Majorna är lika mycket en hiphop- och klubbmusik-fantast som exploitation-filmkännare. På Love Love kommer hon bjuda på allt från cosmic library till UK Funky och djungelrytmer.

20.00 Dj Katten Isabel – En av cheferna på hiphop- och R'n'b-klubben BOSS. Isabel är även kulturskribent som jobbat för bl.a. Sonic, Borås Tidning och Aftonbladet Kultur.

23.00 Dj Sankt Göran – Love Love's musikbokare är djs och musikproducent med disco och house i fokus. House by the Sea på Röda Sten är vanligtvis hans hemmagolv, den här veckan finner ni honom varje dag på Folkteatern.

Fredag 17/5
16.00 Dans Surprise

17.00 Dj Susanne Svensson – Götets okrönta discodrottning har ständig frälsarhunger för nya dansglada bekantskaper. 'Love is the message' under fredagens förkväll.

20.00 Nazim LIVE – Kvällen enmansorkester bjuder på ballader, pop och folkmusik från turkiet. Nazim spelar alla instrument själv, keyboard, det traditionella stråkinstrumentet Bağlarna och ljuv sång förstås! Håll i er!

20.30 Dj Aron Mc Faul – I studion gör Aron 90's-flirtiga house trax och disco edits och sammarbetar då och då med den starka göteborgska popscenen. På helgerna letar han sig allt som oftast ut på stans dansgolv där han bjuder på positiva dj-sets med hiphop som ledstjärna.

Lördag 18/5
13.00 Platslek. Drop-in workshop med arkitekterna Hanna Nilsson och Josefin Rhedin.

17.00 Dj Odiggity – Göteborgs mesta Uk-ambassadör har i kölvattnet av grime-vågen tagit garage och funky tillbaka till Göteborgs dansgolv. På egna etiketten Chaya Recordings ger han ut egen musik och nyligen gjorde han även en låt ihop med göteborgsrapparen Frida Scar.

20.00 Dj Haidl & Lindström – Direktimporterade med Öresundståg från Moriska Paviljongen i Malmö kommer duon Haidl & Lindström. Lika delar nya fynd som gamla örhängen ur musikskatten. Närodlad house, nyproddad disco, r'n'b-vocals och underjordisk bas.

22.30 Dj Dynasty Dee – En reinkarnerad partyenergi från en svunnen tid. Dynasty Dee plockar fram det bästa ur den västerländska dansmusikens historia och bjuder på med grovskopa. Horse Nation 4-ever!

Söndag 19/5
12.00 Besök från Backgammonförbund
13.00 Drop-in pyssel

18.00 Dj Simon Olsson & Johan Melin – Silverbullit-sångaren Simon Olsson tar plats i båset tillsammans med Johan Melin från duon Fontän. De bjuder på en musikalisk resa från bakgårdarna i Johannesburg till ringarna på Saturnus. Andra hållplatser som Berlin, San José och Bhutan utlovas också. Sista natten med gänget!

Göteborgs Dans & Teater Festival händer 15-19 maj 2013. Förutom ett internationellt scenkonstprogram och fördjupningsforumet Open Lab med seminarier och workshops arrangerar vi Mötesplatsen LOVE LOVE på Folkteatern i Göteborg. Mötesplatsen är öppen för alla.

Göteborgs Dans & Teater Festival är en djärv och nyfiken festival, full av känslor, aha-upplevelser och det aldrig tidigare sedda.

För mer information om Mötesplatsen LOVE LOVE, vänligen kontakta:

Karin Hjertstrand, koordinator LOVE LOVE, vauduville@gmail.com, 070 529 76 74
Göran Dahlström, artistbokare LOVE LOVE, soulgoran2@gmail.com, 073 525 95 94