INBJUDAN TILL PRESSTRÄFF FÖR SISTA DANSEN

TORSDAG 28 AUGUSTI KL 11.15-12.00

Nu närmar sig premiären av Sista Dansen av och i regi av Carin Mannheimer. Närmare 21,000 biljetter är nu sålda till höstens 41 föreställningar.
-Vi har aldrig tidigare haft ett sådant förhandsintresse för en produktion på teatern och jag är väldigt stolt över att kunna erbjuda Göteborgarna en sån här fantastisk pjäs, säger Göteborgs Stadsteaters konstnärliga ledare Anna Takanen.

Göteborgs Stadsteater inbjuder härmed till en pressträff torsdagen den 28 augusti på Stora Scen. Vi visar smakprov ur föreställningen och det är fritt fram att fotografera, banda och filma. Det blir även tillfälle att under denna stund göra enskilda intervjuer med ensemble, regissör och det övriga konstnärliga teamet.

Välkommen!

Göteborgs Stadsteater, Stora Scen. Ingång via huvudentrén, Götaplatsen.
Torsdag 28 augusti kl. 11.15-12.00
Vi bjuder på kaffe och bulle.

Vänligen meddela om du kommer!

Presskontakt:
Frida Hallberg, Marknadsavdelningen
frida.hallberg@stadsteatern.goteborg.se

Ulrika Sonn, Marknadschef

SISTA DANSEN Urpremiär fredag 5 september
Stora Scen

MANUS & REGI Carin Mannheimer
MED Inger Hayman, Gerd Hegnell, Ann Lundgren, Anna Bjelkerud, Eivin Dahlgren, Marie Delleskog, Sven-Åke Gustavsson, Peter Harryson, Åsa-Lena Hjelm, Mats Nahlin, Thomas Nystedt, Tito Pencheff, Anna Persson, Setare Alidost, Berit Hallén, Karin Gillberg, Jonas Karlberg
SCENOGRAFI & KOSTYM Lili Riksén
LJUS Imre Zsibrik
MASK Elisabeth Wigander
DRAMATURG Nadja Gabay