Joakim Martell blir vd för GotlandsHem

Joakim Martell blir vd för GotlandsHem

Vid GotlandsHems extrainsatta styrelsemöte fredagen 2 juli fattade en enig styrelse beslutet att utse Joakim Martell till företagets nästa verkställande direktör.

Joakim Martell kommer närmast från en tjänst som senior projektledare på GotlandsHem. Här har han bland annat ansvarat för arbetet med att förbättra GotlandsHems arbetsmiljö. Han har en lång karriär inom Försvarsmakten bakom sig och brinner för verksamhetsutveckling.

– Vi är glada över förmånen att ha kunnat välja bland ett antal mycket kompetenta kandidater i den här rekryteringsprocessen. Vi har nu valt att anställa Joakim Martell som har en gedigen erfarenhet av kvalificerat ledarskap inom Försvarsmakten och redan känner GotlandsHem väl, vilket är en stor fördel, säger Peter Norman styrelseordförande för GotlandsHem.

Under hösten kommer det ske en överlämning av ansvaret från tillförordnad vd till Joakim Martell.

– Jag älskar att jobba med människor, allra bäst trivs jag om jag kan bidra till att andra kan lyckas. En tidigare chef sa alltid till mig "ditt jobb är att göra andra bättre än dig själv", och det har jag alltid i bakhuvet. Med alla duktiga och positiva kollegor jag träffat hittills så tror jag vi kan ha mycket kul tillsammans när vi löser våra gemensamma utmaningar, säger Joakim Martell, nyrekryterad vd för GotlandsHem.

Namn: Joakim Martell

Ålder: 54 år

Lön enligt avtal: 85 000 kronor per månad.

Bakgrund: Senior projektledare på GotlandsHem och mångårig karriär inom Försvarsmakten. Under några månader under 2020 var Joakim anställd som slaktare på Gotlands Slagteri.

Intressen: Rider och har egna hästar på gården i Roma.

För frågor kontakta
Peter Norman, peter.norman@gotlandshem.se eller 072-720 22 04.

Joakim Martell, joakim.martell@gotlandshem.se eller 0498-20 39 00.

Bo Dahllöf, bo.dahllof@gotlandshem.se eller 0498-20 39 00.

Bo Björkman, bo.bjorkman@gotland.se eller 070-386 75 66.

GotlandsHem äger och förvaltar drygt 4 700 hyreslägenheter och 145 kommersiella lokaler, spridda över hela ön. Bostadsföretaget har även studentlägenheter i nära anslutning till Uppsala Universitet, Campus Gotland.