​ETT SÄKERT SOMMARTECKEN – MIDSOMMAR

​ETT SÄKERT SOMMARTECKEN – MIDSOMMAR

Finns det något säkrare sommartecken än midsommar? Trots att vi inte alltid har tur med vädret så känns ändå midsommar som startskottet för sommaren. För många är midsommar den viktigaste svenska högtiden vi har, och visst är det ett härligt tillfälle att äta god mat, njuta av blomsterprakt, en och annan dans och förhoppningsvis strålande solsken?

Under historien har midsommar fungerat som ett tillfälle att fira den prunkande växtligheten som tagit fart under våren och midsommarnatten sägs vara fylld av övernaturliga inslag och magiska tecken.

Vilken är din favorittradition? Midsommarstången, små grodorna eller kanske de sju sorters blommorna under huvudkudden?

När allt ändå är ovanligt, varför inte passa på att uppdatera traditionerna lite? Här på Grand Hôtel är vi mitt i förberedelserna med midsommarmaten. I år kan man nämligen beställa hem Verandans goda midsommarmat. Allt som krävs, från sill och färskpotatis till sommardessert. Det lämnar gott om tid till små grodorna och socialt distanserade – men ändå ljuvliga – drinkar i solen.

Och självklart ska man unna sig en fin blomsterkrans som får tjäna som pricken över i:et på midsommarsviden. Här ger vår fantastiska florist Kristina sina bästa tips på hur man får till den perfekta midsommarkransen. Om du föredrar att köpa en färdigbunden krans är du varmt välkommen till oss på Grand Hôtel på midsommarafton där kransar finns till försäljning i lobbyn.