Cadierbaren höjer stämningen med nytt underhållningskoncept

Cadierbaren höjer stämningen med nytt underhållningskoncept

Det var många som höjde på ögonbrynen när Grand Hôtel valde att flytta ut flygeln från Cadierbaren i samband med uppgraderingen förra året. Nu presenteras ett nytt underhållningskoncept i Cadierbaren, som tidigare var starkt förknippad med just pianot.

På utvalda onsdagar under våren kommer DJ Marion, tillsammans med ett genreöverskridande och kreativt urval av gästartister, att stå för musikunderhållningen i baren. Det utlovas en eklektisk blandning av artister som spelar allt från jazz och house till soul och samba.

Först ut i raden av framstående gästartister är den franske världsviolinisten Aurélien Trigo som redan nu på onsdag, den 7 februari, kommer att spela jazz, electro swing och hip hop tillsammans med Gustav Lundgrens Trio.

Det känns väldigt roligt att presentera ett nytt koncept när det kommer till musikunderhållningen i baren. För oss är det viktigt att hela tiden utvecklas tillsammans med våra gäster och vi känner att det var hög tid att göra något nytt, säger Karl Persson, källarmästare på Grand Hôtel.

Det nya underhållningskonceptet kommer också att visa sig under valda söndagar, då afternoon tea-gäster och övriga besökare kommer mötas av livemusik med influenser från latino- och salsagenren.

VÅRENS ONSDAGAR I CADIERBAREN

7/2 Jazz & Electro Swing
med Aurélien Trigo och Gustav Lundgren Trio
En helkväll med jazz och electro swing-stämning. Marion är dj och gästas av Aurélien Trigo och Gustav Lundgren Trio.

21/2 och 14/3 Soulful Selectors
med Saint Sebastian
Marion & dj Saint Sebastian presenterar Soulful Selectors. Vi gästas av musiksamlare som spelar ett själfullt urval. En och annan houselåt kommer att höras.

28/3 DJ Supremes
Marion bjuder in sina bästa kollegor och välkomnar Påsken med en onsdagsfest. Här möts ni bland annat av dj Maritza, dj Ingmari och dj Jessica

18/4 Brazilian Beat
med Simone Moreno
Marion spelar upplyftande musik med latininfluenser, särskilt samba. Och gästas av Simone Moreno som sjunger och är med i musikvalen.