VD har ordet! JAN ARPI - Cinnober Financial Technology

Varför deltar ni i rankningen av Sveriges Bästa Arbetsplatser?

En av våra framgångsfaktorer är att Cinnober är och ska vara en kanon-arbetsplats. Great Place to Work- undersökningen är något av ett externt kvitto och ett bra komplement till vår egen magkänsla och tyckande i detta pågående arbete. Genom resultatet får vi ytterligare input till att arbeta vidare med vår kanonarbetsplats.

Nämn de tre mest avgörande faktorerna för att ni har lyckats bli en av Sveriges Bästa Arbetsplatser.

• Transparens: bl a veckomöten med hela personalen där vi går igenom aktuella frågeställningar, säljläge mm
  • Ett absolut minimum av byråkrati och hierarkier. Alla inklusive ledningen sitter i ett öppet kontorslandskap och beslutsvägarna är korta.
  • Medveten rekrytering av absoluta toppkrafter under många år.

Hur använder ni er placering i employer branding-syfte?

Vi har bl a satt upp en stor vepa i vår reception, som rönt uppmärksamhet och stor uppskattning från besökande utländska kunder.

Arbetar ni på andra sätt för att bygga ert employer brand?

Ja, bl a genom att erbjuda exjobb och internships för teknologistudenter samt genom att sponsra vissa bransch-evenemang, t ex Javaforum. Vi stödjer även Hand in hand och Min Stora Dag, vilket uppskattas av våra anställda.

Beskriv er företagskultur för en arbetssökande som är intresserad av att jobba hos er!

Vi erbjuder en stor frihet för individerna att fördjupa sig inom de områden de är intresserade av, samtidigt som vi är tydliga med att de själva bär huvudansvaret för sin personliga utveckling (t ex genom att föreslå utbildningar, job rotation mm).

Jag tycker att vi har en tydlig företags-kultur och till sist, men inte minst, har vi väldigt roligt tillsammans både på och utanför jobbet.

• cinnober