Greenfoods vd talade på Europas största branschmässa för färskvaror

Greenfoods vd talade på Europas största branschmässa för färskvaror

Greenfoods foodtechbolag Picadeli erbjuder hälsosam snabbmat som är både lättillgänglig och prisvärd. Företaget har lyckats etablera sin digitaliserade salladsbar på flera europeiska marknader och har nyligen lanserat i USA. Framgångarna har väckt stort internationellt intresse och vd:n David von Laskowski bjöds in för att tala på Europas största branschmässa för frukt, grönsaker och färskvaror – Fruit Logistica.

Branschmässan Fruit Logistica samlar några av världens största köpare och säljare inom hälsosam mat, färskvaror och frukt och grönt. Mässan avslutades 10 februari i Berlin med att Greenfoods och Picadelis vd David von Laskowski talade på temat ”Hur kan vi hjälpa konsumenter äta mer hälsosamt”. Föredraget innehöll insikter om hur Picadeli expanderat genom att använda teknologi för att kunna erbjuda hälsosam snabbmat till fler med hjälp av Picadelis digitaliserade salladsbarer.

Dessutom talade David om den nya internationella undersökning Vegocracy. Rapporten undersöker sambandet mellan maten vi äter och hur vi mår. Det finns en tydlig koppling mellan kost, hälsa och livskvalitet; därför är det enormt viktigt att fler människor får tillgång till hälsosam mat som färsk frukt och grönsaker.