Utmana dina branschkollegor i företagsspel på St Hansgatan 18, Green Hat People-huset

Green Hat People inleder Almedalsveckan med att slå upp portarna till spelhallen. De första plingande ljuden hörs redan bland skratten. Kom och utmana dina kompisar eller branschkollegor i något av alla våra roliga spel.

Mingla med Dinner Game eller sätts på prov i Deadline. Under veckan kommer alla resultat att samlas på vår leaderboard. Vilka kommer visa sig vara Almedalens skarpaste hjärnor? De blå eller de röda?

Deadline

Deadline är ett underhållande men värdefullt scenariospel som på ett kraftfullt sätt sätter fokus på mål och helhetssyn. Ni tävlar i lag som under tidspress ska hjälpa ett textilföretag att planera produktion, frakt och tillverkning av kläder. Var väljer ni att ha produktionen och hur transporterar ni den färdiga produkten? Hinner ni innan deadline och inom budget? Uppdraget är kul och engagerande men ställer krav på er att få fram rätt lösning.

Dinner Game

Dinner Game genomförs oftast i anslutning till middagar där varje grupp får en surfplatta fylld med frågor. Ni tävlar i tidsbestämda omgångar där ni försöker svara rätt på så många frågor som möjligt. Risk kontra avkastning gör det riktigt roligt. Använd era gemensamma kunskaper och svara på frågor. Känner ni er duktiga på ett ämne kanske ni väljer en svårare svårighetsgrad för en chans till mer poäng.

• Gotland