Gröna Mobilister söker projektledare!

Gröna Mobilister söker projektledare!

Omfattning: 50 procent

Gröna Mobilister är en ideell förening som påverkat beslutsfattare och stöttat konsumenter inom hållbar mobilitet sedan 1994. Mycket har hänt sedan dess, men vikten av en hållbar mobilitet har aldrig varit mer aktuell än nu.

Är du intresserad av hållbar mobilitet inom områdena bilen, bränslet och beteendet? Har du ett stort driv, kommunikativ kompetens och vill vara med att ta Gröna Mobilister framåt? Om du har ett intresse för framtidens hållbara mobilitet och gärna vill bidra i omställningen på olika sätt genom Gröna Mobilisters verksamhet är det dig vi letar efter!

Arbetsbeskrivning

Gröna Mobilister söker en projektledare som kan vara med och driva organisationens arbete. Du kommer att få vara med i att utveckla och arbeta i Gröna Mobilisters verksamhet. Din roll innebär ett tätt samarbete med en driven styrelse. Tjänsten är på deltid med en inledande provanställning om 6 månader. Du kommer att ha stor flexibilitet och möjlighet att styra över dina egna arbetstider. Engagemang och intresse för frågorna väger tungt. Det är självklart meriterande, men inte något krav på tidigare arbetslivserfarenhet.

Du kommer att få ansvara för delar av kansliadministrationen samt samarbeten med nuvarande och framtida partners. I ditt arbete får du möjlighet att jobba med utredning, analys, sammanställa rapporter och underlag inom olika områden. Att till viss del även arbeta med information och kommunikation är en del av tjänsten.

Du kommer att:

• Bidra i upprättandet av verksamhetsplaner och budgetarbete samt följa dessa
  • Arbeta med projektansökningar, projektledning, projektrapporterings- och uppföljningsarbete
  • Arbeta med medlemsvård och medlemsrekrytering
  • Ansvara för föreningens webbsida och sociala medier
  • Arbeta med befintliga och nya företagssamarbeten
  • Arbeta med att arrangera konferenser och seminarier
  • Arbeta med nätverkande och påverkansarbete på nationell nivå

Arbetet genomförs med stöttning och ledning från styrelsen. Tjänsten passar dig som tycker att det är lika kul, motiverande och inspirerande att utveckla nya satsningar som att över tid utföra leveransen. Du har möjligheten att inom Gröna Mobilister utvecklas och lära nytt inom området, knyta kontakter samt utveckla långsiktiga relationer där du påverkar olika parter att agera och fatta beslut för en bättre framtid.

Kravprofil:

Vi söker dig som:

• Gärna, men inte nödvändigtvis, har en avslutad utbildning som är relevant för verksamhetsområdet
  • Har ett stort intresse för omställningen till en hållbar mobilitet. Gröna Mobilister är verksamma inom bilen, bränslet och beteendet. Du måste inte ha expertkunskap inom områdena, men du ska ha ett stort intresse för frågorna och lätt för att lära
  • Är noggrann och strukturerad och tar ansvar för att driva och fullfölja arbetsuppgifter på ett engagerat och målinriktat sätt. Du har en god förmåga att på ett effektivt sätt arbeta självständigt, du tar egna initiativ och du tar snabbt till dig ny kunskap. Vidare är du flexibel och trivs med att ha flera parallella arbetsuppgifter. I rollen läggs det stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift

Kontaktuppgifter för frågor om tjänsten: Jesper Johansson, jesper.johansson@gronamobilister.se , 070 – 630 5150

Sök tjänsten genom att maila till jesper.johansson@gronamobilister.se.

Sista datum för ansökan är söndag 13 november. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan dess om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Tjänsten innebär distansarbete hemifrån, i kombination med webbmöten och resor till kollegor och styrelseledamöter.

Om så är önskvärt kan viss flexibilitet finnas gällande anställningsgraden, både i anställningsskedet och över tid.

Övrig information

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Gröna Mobilister godkänner och samtycker du till att Gröna Mobilister behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen.

Om Gröna Mobilister

Gröna Mobilister är en ideell förening som vill påskynda omställningen till en mobilitet som är anpassad till planetens gränser, städers dyrbara utrymmen och till landsbygdens behov. Gröna Mobilister är teknikneutrala och företräder inget särintresse när det gäller fordon, drivmedel eller val av mobilitetslösningar.

Gröna Mobilister verkar för en mobilitet som är anpassad till planetens gränser och global rättvisa. Vi vill stärka människors livskvalitet i städer och på landsbygd. Det gör vi genom informationsspridning och påverkansarbete.