#hansfactor beskriver den gröna, innovativa och passionerade tankegången hos alla Hansgrohe-medarbetare. Hansgrohe ifrågasätter alltid status quo  och tar del av det gemensamma ansvaret för omvärlden.
#hansfactor beskriver den gröna, innovativa och passionerade tankegången hos alla Hansgrohe-medarbetare. Hansgrohe ifrågasätter alltid status quo och tar del av det gemensamma ansvaret för omvärlden.

Hansgrohe firar 120-årsjubileum med kampanjen #hansfactor

Hansgrohe-koncernen lanserade i sommar kampanjen #hansfactor och spellistan WaterTunes med anledning av företagets 120-årsjubileum. Elektropop-albumet är baserat på så kallade 'vattenstörande ljud' – dvs ljud som ljudexperter från Hansgrohe Spray & Sound Lab filtrerar bort när de testar prototyper av blandare och duschar. Under sloganen "Setting the Beat of Water. Since 1901." betonar kampanjen Hansgrohes ledande roll inom innovation, design och kvalitet inom badrums- och köksindustrin. Drivkraften för innovation och passionen att alltid vidareutveckla en produkt har varit djupt rotad i företagets DNA i över 120 år. Detta banbrytande tillvägagångssätt markeras med namnet #hansfactor. Kampanjen #hansfactor används för att beskriva de egenskaper och kvalifikationer som formar ett företags framgång. "Vi slutar inte vara nyfikna och fantasifulla, och vi ifrågasätter alltid status quo, samtidigt som vi agerar ansvarsfullt och sätter människan i centrum - det är vad #hansfactor står för. Med vår innovativa produktutveckling är vi inte bara trendsättare för elementet vatten - vi fortsätter också att sätta nya standarder i badrummet, säger Marc André Palm, Head of Global Brand Marketing hos hansgrohe.

Drivkraften för innovation: #hansfactor

#hansfactor sätter fokus på den gröna uppfinnarandan hos alla medarbetare på Hansgrohe. Den beskriver lusten till innovation och strävan efter att skapa oförglömliga stunder med vatten. Den viktigaste drivkraften är yrkeskunskap och alla medarbetares engagemang. Därför kan #hansfactor kännas i alla hansgrohe-produkter, både förr och idag. Energin och viljan att ständigt utveckla och förbättra sträcker sig från revolutionerande badrumsinnovationer till banbrytande teknologier inom vattenbesparing. Detta resulterade i utvecklingen av handduschen med det eleganta och funktionella porslinshandtaget och den första Unica duschstången, som har gjort duschen till en snygg vardagsaktivitet. Duschhuvudet Mistral Eco, som då minskade vattenförbrukningen med 50%, var en milstolpe mot en hållbar framtid. Vår strävan efter klimatvänliga lösningar har översatts till den digitala tidsåldern med hansgrohes specialutvecklade vattensparkalkylator. Vattensparkalkylatorn räknar ut de vatten- och energibesparingar som kan uppnås genom att byta till miljövänliga hansgrohe-produkter med EcoSmart och CoolStart-teknologi.

Internationell synlighet i samband med #hansfactor-kampanjen

Kampanjen #hansfactor körs internationellt i olika kanaler för att sätta fokus på företagets framgångssaga. Med kreativa videor om varumärkets milstolpar och korta, motiverande klipp om det innovativa tänkandet syns #hansfactor främst i sociala medier. Cykelteamet BORA-hansgrohe gör också #hansfactor påtagligt och firar Hansgrohes jubileum som företag. Mentaliteten hos Hansgrohe och cykellagets bästa idrottare är densamma: att ta i, testa nya tekniker och aldrig sluta vidareutvecklas. Syftet med att vara en trendsättare och leda vägen stöds av Hansgrohes spellista WaterTunes, och cykelentusiaster fick se fina prestationer på årets Tour de France.

Ytterligare bakgrundsinformation om Hansgrohes 120-årsjubileum finns på: www.hansgrohe-group.com/en/about-us/120-years-hansgrohe