Eldningsförbud i Hässleholms kommun
Det är eldningsförbud i Hässleholms kommun från och med klockan 13.00 den 26 juni. Det innebär att det är förbjudet att elda och grilla i skog och mark. Det är fortfarande tillåtet att grilla på fasta grillplatser och på upphöjda grillar på ben och stativ. Tänk på att du som tänder grillen har ansvar för säkerheten.