Porsche Center Halmstad är Hedin Performance Cars sjätte Porsche Center i Sverige.

Hedin Performance Cars växer ytterligare med Porsche – öppnar Porsche Center Halmstad

Med sitt sjätte Porsche Center i Sverige befäster Hedin Performance Cars sin position som landets största Porsche-aktör.

Hedin Performance Cars är en betydande Porsche-aktör i Skandinavien och bedriver försäljning av nya och begagnade bilar, inklusive en komplett servicemarknadsaffär, på dedikerade Porsche Centers i Sverige och Norge.

I Sverige har nu Hedin Performance Cars öppnat ett helt nytt Porsche Center i Halmstad. Den nya fullserviceanläggningen är företagets sjätte Porsche Center i Sverige och satsningen innebär att Hedin Performance Cars befäster sin position som Sverige största Porsche-aktör sett till både volym och antal anläggningar.

”Vi är mycket glada över att växa ytterligare med Porsche, ett varumärke som har en stark position på den svenska marknaden. Efterfrågan både på Porsches elektrifierade produktutbud samt märkets klassiska sportbilar är stor. Etableringen i Halmstad ger oss möjlighet att ta hand om den höga efterfrågan på nybilssidan samtidigt som vi kan leverera en förstklassig kundupplevelse även när det gäller begagnade bilar och på servicesidan”, säger Rickard Magnusson, VD för Hedin Performance Cars.

Porsche Center Halmstad: Från vänster till höger: Fredrik Andersson, Platschef Porsche Center Halmstad, Rickard Magnusson, VD Hedin Performance Cars och Håkan Nilsson, Försäljningschef Porsche Sverige.

Nya Porsche Center i Halmstad är beläget på bästa plats längs med E6 och har en ny design enligt den senaste standarden från Porsche, utvecklad med särskilt fokus på en unik produktupplevelse. På 3 000 kvadratmeter erbjuds försäljning av nya och begagnande bilar. De begagnande bilarna är noggrant testade och går under namnet ”Porsche Approved”. Anläggningen har en utökad servicekapacitet med hela sju liftar i verkstaden, en modern rekondavdelning och däckförvaring. I anslutning till anläggningen finns även snabbladdare för Porsches helelektriska bilar.

Fredrik Andersson är platschef för Porsche Center Halmstad, där till en början 15 personer arbetar inom försäljning och verkstad, och han gläds åt att vara i gång med den nya fullserviceanläggningen.

”Det här blev bättre än vad vi någonsin kunde föreställa oss. Vi har haft en enormt lyckad invigning – en invigning som fortsätter hela helgen. Vi har fått ett fint välkomnande från Halmstadfolket. Det var kö utanför anläggningen, en fredag klockan 13. Nu kör vi!”, säger Fredrik och fortsätter:

”Det känns fantastiskt kul att kunna välkomna nya och gamla Porsche-kunder till vår fina anläggning i Halmstad. Med ett strategiskt bra läge mellan Göteborg och Helsingborg, och produkter i världsklass, har vi väldigt goda möjligheter att bygga en stark kundbas och bidra till den fortsatta framgången för Porsche både inom Hedin-koncernen och på den svenska marknaden i stort.”