Gå direkt till innehåll
Produktnyhet - Nu kommer våren – därför lanseras Holistic D-vitamin i familjepack

Pressmeddelande -

Nu kommer våren och då är det dags att ta D-vitamin. Det är på våren som depåerna är som lägst, eftersom den D-vitamin vi fick på sommaren har gått åt under vintern. Därför lanseras nu Holistic D-vitamin i familjepack, perfekt för familjer och storkonsumenter av D-vitamin då priset per kapsel blir betydligt lägre.

Det är svårt att överskatta nyttan av D-vitamin som påverkar många olika funktioner i kroppen. D-vitamin bidrar bland annat till att bibehålla normal benstomme, normal muskelfunktion och normala tänder. Dessutom bidrar D-vitamin till immunsystemets normala funktion.

Från höstdagjämning till vårdagjämning kan vi på våra breddgrader inte bilda vitamin D från solen. Därför måste vi äta 35 ägg eller dricka 13 liter vitamin D-berikad lättmjölk varje dag för att få i oss tillräckliga mängder med D-vitamin. Eller åka på solsemester en vecka varje månad under hela vinterhalvåret. Om vi inte äter kosttillskott.

– Allt fler förstår nyttan av att äta kosttillskott. Men många slutar äta vitamin D när våren kommer, trots att behoven ofta är som störst då, eftersom den D-vitamin som vi fick på sommaren har gått åt under vintern, säger Anna Fransson, marknadschef på Holistic.

Nu lanserar Holistic ett familjepack med 360 kapslar D3-vitamin med 2 000 IE (internationella enheter) per kapsel. Familjepacket är perfekt för familjer och storkonsumenter av D-vitamin då priset per kapsel blir betydligt lägre.

Rekommenderat pris: 319 kr.

Distribution

Holistic D3-vitamin 2000 IE finns hos terapeuter, i hälsofackhandeln och på nätet.

För mer information om Holistic D3-vitamin, 360 kapslar, klicka här.

För mer information om Holistic, följ oss på:

Holistic bloggen

Jessica Rogberg