Hövding växer och rekryterar flera

Hövding växer och rekryterar flera

Med ett starkt avslut på 2015 och tripplad försäljning av Hövdings airbag för cyklister under det senaste kvartalet, rekryteras nu fler personer för att förstärka bolaget. Den stora efterfrågan och förväntade försäljningsökningen kräver ytterligare kompetenser på innovationsföretaget i Malmö.

Hövding befinner sig i stark tillväxt försäljningsmässigt och för att klara efterfrågan och dessutom klara av att driva produktutveckling för att möta framtiden, krävs ytterligare kompetenser. Totalt tre nya tjänster ska tillsättas. En e-handelsansvarig, en elektronik- och mjukvaruutvecklare samt en ansvarig för algoritmutveckling. När tjänsterna är tillsatta kommer Hövding att ha totalt 21 anställda i Malmö.

- Vi befinner oss under stark tillväxt och kommer även att behöva rekrytera löpande för att möta den stora efterfrågan och för att kunna ta tillvara på olika tillväxtmöjligheter. Vi söker flera olika kompetenser, personligheter och innovatörer som utmanar status quo. På Hövding utgår vi ifrån att ingenting är omöjligt, säger Hövdings VD Fredrik Carling.

- Hövding är ett innovationsbolag och löpande produktutveckling är en viktig del för oss. Det ska bli intressant att få ytterligare medarbetare som berikar Hövding och företagets kultur. Vi har ett starkt driv att bli det säkraste och mest självklara valet för cyklister över hela världen, säger Fredrik Carling.

Hövding säljs idag i 400 butiker och på internet i 15 länder i Europa och i Japan.

För ytterligare information kontakta gärna VD Fredrik Carling 040 23 68 68

För bilder gå in på

Hövding Sverige AB (publ) utvecklar, marknadsför och säljer ”Hövding – Airbag for Cyclists”.
En revolutionerande cykelhjälm bestående av en krage innehållande en airbag som cyklisten bär kring halsen. Airbagen löser ut först vid en olycka och är utformad som en huva som omsluter och skyddar cyklistens huvud och nacke. Utlösningsmekansism styrs med hjälp av sensorer som registrerar den onormala rörelsen hos cyklisten vid en olycka. Hövding erbjuder överlägsen säkerhet i form av världens bästa stötupptagningsförmåga och skydd mot rotationsvåld och är en attraktiv och praktisk modeaccessoar.