Nytt utseende

Fredrik Weibull och Mikael Wallsbeck driver en idrottspsykologisk blogg, En blogg om idrottspsykologi, sedan några år tillbaka. Huvudsyftet med bloggen är att nå ut med information och praktiska verktyg till idrottaren och tränare.

Eftersom bloggen har haft samma utseende sedan starten var det hög tid att snygga till den och göra den mer lättillgänglig. Patrik Rosenholm hjälpte till med att göra om och förbättra designen av bloggen.

Kan du berätta lite om dig själv och vad du sysslar med?
Jag heter Patrik Rosenholm, är en professionell tennisspelare som reser världen runt i världen och tävlar för att klättra på världsrankingen. Under andra halvan av 2015 var jag skadad i en axel och under den perioden startade jag ett företag som sysslar med bland annat webbdesign. Således lyckades jag kombinera två av mina intressen; teknik och design.

Hur kom det sig att du tyckte Fredrik och Mikael skulle förbättra designen på deras blogg?
Bloggen är en central del i hur Fredrik och Mikael sprider information och kunskap om sitt arbete med idrottspsykologi. Efter att ha sett den så berättade jag för Fredrik att jag skulle kunna modernisera den och ge den en annan design. På det sättet ville jag göra deras blogg till en ännu bättre plats för att både publicera och inhämta information på.

Vad har du gjort för förändringar av designen?
På det stora hela har designen ändrats för att modernisera bloggen. Fokus har legat på att ta bort eller gömma alla element som kan distrahera dig som läser bloggen. Helt enkelt har jag jobbat för att lyfta fram inläggen, som Fredrik och Mikael skriver, så att de står i fokus. Typsnitt, radavstånd och headern (bakgrundsbilden högst upp på sidan) har alla ändrats, och dessutom har länkar till sociala medier, så som FacebookTwitter och Instagram, fått en mer central plats på sidan då mycket av Fredriks och Mikaels dagliga arbete med idrottspsykologi går att följa där. Slutligen har sidan uppdaterats för att ha ett likadant utseende och design oavsett om man besöker den från en dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Om ni vill komma i kontakt med Patrik når ni honom enklast via Twitter: @patrikrosenholm

Vad tycker ni om den nya designen? Maila gärna Fredrik och ge feedback: fredrik@imaginethat.se

Finns det något ämne ni vill att Fredrik och Mikael skriver mer om?

Annat spännande:

Beställ vår bok Träna tanken och lär dig mer om mentala föreställningar.

Hjälp idrottare hantera sin frustration

Träna tanken med Fredrik och Mikael den 29 september