Ny utbildning: "Idrottspsykologi för maximal prestation"

Imagine that AB har tillsammans med Konditionsidrott tagit fram en ny kurs med fokus på träningspsykologi och mental träning inom uthållighetsidrott! Att motivation och viljestyrka är avgörande för att maximera sin prestation och skapa långsiktiga resultat är känd fakta. Processen och verktygen för hur detta ska gå till hamnar dock ofta i skymundan till förmån för fysisk träning.

Under kursen på Bosön ger vi dig verktygen och metoderna du behöver för att öka din prestation och skapa motivation för din egna och andras träning.

Mål med kursen

Efter genomförd kurs ska deltagaren ha tillräckliga kunskaper för att klara följande.

• Genomföra en beteendeanalys av din klient eller dig själv för att förstå vad som motiverar hen i sin träning och/eller tävling.
  • Två nya kognitiva tekniker som stärker din motivation
  • Veta när man ska lugna ner träningen och när det kan vara lämpligt för att söka professionell hjälp för psykisk ohälsa.

Vem riktar sig kursen till och när är metoderna användbara?

Utbildningen passar alla som vill lära sig mer om motivation och visualiseringstekniker oavsett bakgrund!

Du eller din kund är otroligt taggad inför den tuffa utmaningen. Satsningen på uthållighetsidrott är i full gång och träningen går bra. Kul! Men efter några månader avtar kontinuiteten i träningen och det blir en utmaning att bibehålla träningsupplägget. Under kursen får du evidensbaserade verktyg som kan förhindra detta scenario och bidra till att motivationen kommer tillbaka!

Loppet har startat och det känns bra, du eller tränaren har uppmuntrat dig till att slappna av och bestämma dig för att få ut allt idag. Vi ska nå målet! När 70% av loppet är fullföljt upplever du obehag och känslor som successiv tar dig mot sämre prestation. För att bibehålla fart och prestationsnivå behövs rätt mental inställning relativt uppgiften. Under kursen får du verktygen för att lära dig hitta en mental inställning som kommer optimera din prestation.

Anmäl dig och läs mer om utbildningen här

Imagine that AB