Ny version av Polyglutt – fem nya språk i appen

Ny version av Polyglutt – fem nya språk i appen

Polyglutt är ett digitalt verktyg för att jobba med läsning och flerspråkighet i förskola och förskoleklass. Tjänsten presenteras i form av en app och finns tillgänglig att ladda ner till iPads via App Store. Den språkutvecklande bilderbokstjänsten lanserades i september 2017. Det som gör tjänsten unik är att den innehåller kvalitativa barnböcker som är inlästa både på svenska och andra språk. I Polyglutt ingår en pedagogisk handledning med tips på hur förskolan kan arbeta med bland annat boksamtal.

Nu är en ny version (1.2.1) av appen släppt. Detta är nyheterna i den nya versionen:

• Stöd för fem nya språk: albanska, bosniska, finska, nordsamiska och thailändska. Under våren kommer det finnas 30 böcker inlästa på dessa språk
  • Böcker inlästa på 15 språk utöver svenska
  • Språken står utskrivet i språkmenyn inne i själva boken, det gör det är lättare att välja språk
  • Enklare tillgång till handledningen
  • Förbättrad sökfunktion

”Arbetet med modersmål i förskolan är viktigt och därför är vi stolta över att kunna presentera fem nya språk i Polyglutt. Vi arbetar ständigt med utvecklingen av tjänsten och ser nu fram emot att planera för fler språk”, Camilla Bengtsson, produktägare Polyglutt.

Uppdatera Polyglutt i App Store idag för att ta del av nyheterna.