Nyhet -

Första testet ute i fält för den nya läcksökaren för trycklufts- gas- och vakuumläckage, Fluke ii900

Första kundbesöket med den nya läcksökaren ii900 för tryckluft.

I veckan har Intertechna gjort den första demovisningen för den nya Fluke ii900, grafisk läcksökare för tryckluft, gas och vakuum, ute hos en kund under pågående produktion. Under demonstrationen kunde man identifiera mer än 20 läckage och detta är förmodligen inget onormalt i dagens industrin. Ett så litet hål som på 3 mm kan kosta företagen runt 20.000 kr per år för läckage på tryckluft.

Under visningen såg personalen på företaget hur ett så litet hål som inte kan identifieras med det blåtta ögat eller örat snappas upp snabbt och enkelt av Flukes ii900 och blev väldigt imponerade av instrumentet.

- När man får se instrumentet för första gången får man en "wow"-känsla. Att ett instrument kan se så små läckage så snabbt och effektivt samtidigt som det är enkelt att använda är häftigt. Det är en glädje att kunna hjälpa kunderna att både spara stora kostnader och få en bättre arbetsmiljö, säger Henrik Molinder, säljare på Intertechna.

• Kemikalieindustri

• underhåll