Ale kommun får intelligent kamerabevakning

Genom ett nyligen tecknat ramavtal mellan Göteborgs Stad Upphandlingsbolag och Mindmancer får Ale kommun och Alebyggen nu möjlighet att enkelt köpa intelligent kamerabevakning. Den intelligenta kamerabevakningen är kopplad till certifierade larmcentraler och skyddar kommuners fastigheter och kommuninvånarnas integritet

– Vår produkt Skolbevakaren ingår i avtalet, men överenskommelsen gäller alla typer av kamerabevakning som kommunen kan behöva, konstaterar Hasse Djurfeldt, säljchef på Mindmancer.

Mindmancers intelligenta kamerabevakning hjälper till att skydda fastigheter från skadegörelse och upptäcka intrång på byggen och industriområden.

Den intelligenta bevakningen hjälper även till att skydda kommuninvånarna på fler sätt.

– På många platser är bevakning viktigt för att undvika allvarliga olyckor. Ett bra exempel är hur nattbadare tar sig in på utomhusbad och riskerar att drunkna eller hur ungdomar leker på bangårdar och byggarbetsplatser, att bevaka sådana platser hjälper till att undvika tragiska olyckor utan att kränka den personliga integriteten och det är en väldigt positiv sida med intelligent kamerabevakning, säger Johnny Berlic, VD för Mindmancer.

Utöver Ale kommun så gäller ramavtalet även Svenska Kyrkans kyrkogårdsförvaltning i Göteborg, Göteborg Stad, Öckerö kommun, Stenungsunds kommun, Härryda kommun, Kungälvs kommun, Tjörns kommun och flera kommunala bolag.

Johnny Berlic, VD, johnny.berlic@mindmancer.se, 031-789 40 01
Hans Djurfeldt, säljchef, hans.djurfeldt@mindmancer.se, 031-789 40 21

• ramaval
  • ale kommun
  • alebyggen

• Ale

Vi skyddar skolfastigheten, vi övervakar inte skolbarnen. Vår mjuka bevakning är kopplad till certifierade larmcentraler och är integritetsskyddande.