Åk med på en kul tur i agil kultur - ett event och en reseskildring

Torsdag 18 oktober 2018 bjuder IRM in till en eftermiddag på temat agil verksamhets- och it-utveckling.

Att bygga en agil verksamhet - vad innebär det? Har du funderingar kring agila arbetssätt? Detta event är för dig som är nyfiken på vinster och utmaningar i att arbeta agilt. Vi bjuder på en hel del expertkunskap och vår kund Riksteatern kommer beskriva sin förändringsresa mot ett mer agilt arbetssätt.

Alltfler företag efterfrågar ett mer agilt arbetssätt i sin verksamhetsutveckling, men många är rädda att det innebär nya modeller och nya verktyg. Vi vill visa på en väg som är okomplicerad och lätt att styra in på.

Programinnehåll

Eftermiddagen inleds av Changemaker Mattias Tronje som redogör för IRMs syn på agil verksamhetsutveckling. Han visar på att agil verksamhets- och it-utveckling inte behöver innebära en massa nya modeller. Verksamheten kan ta tillvara det de har i modeller och system.

Därefter kommer vår kund Riksteatern dela med sig av erfarenheter från sin resa mot att arbeta agilt i sin verksamhets- och it-utveckling.

Avslutningsvis har vi en expertpanel som svarar på frågor och samtalar kring agila arbetssätt för verksamhets- och it-utveckling. Exempel på frågor som kan diskuteras är:

• Vilka är vinsterna? Var är utmaningarna?
  • Hur kan vi dra nytta av våra gamla modeller?
  • Vad är agila modeller?
  • Hur kombinerar vi agil systemutveckling med agil verksamhetsutveckling?

Innan vi avslutar dagen finns det tid för mingel med tilltugg.

Praktisk information

Tid: 18 oktober 2018 kl 12:30 – 17:30

Plats: IRMs kontor, Garvargatan 9C, Stockholm

Pris: 1.900 exkl moms