Pressinbjudan - Hållbara Transporter

Tid: 10 november 2011, kl 09:00-16:20

Plats: Stockholm Waterfront, Nils Ericsons Plan 4.

Du är välkommen att bevaka konferensen Hållbara Transporter som hålls för åttonde året i rad och som ha etablerats som Transportsveriges främsta mötesplats. Bland intressanta programpunkter kan nämnas panelsamtal på temat ”Vägen till en hållbar bilpark – räcker marknaden eller är det statens ansvar” och ”Höghastighetståg i Norden – nödvändigt för hållbart resande eller felsatsning för miljön?”. Hållbara Transporter arrangeras av IVL Svenska Miljöinstiutet i samarbete med MiljöRapporten.

Under eftermiddagen pågår fyra parallella sessioner:

”Ny teknik får förare att köra bränslesnålt och säkert.”

”New transport measures – The assesment of measurable effects from improvement programmes.” Sessionen arrangeras av Nätverket för Transporter och Miljön, NTM.

”KNEG:s mål – halvera utsläppen från en typiskt svensk godstransport till år 2020.” Arrangeras av Klimatneutrala godstransporter på väg, KNEG.

”Future transport solutions in France and Sweden.” Arrangeras av Franska Handelskammaren i samarbete med ett antal ledande företag inom transportsektorn.

Citroën kommer att ställa ut och presentera sin nya fullhybrid DS5 (Diesel/el) och Renault presenterar sin nya elbil.

Läs hela programmet här. http://www.ivl.se/download/18.50a499dd132037d524e80003044/Program_H%C3%A5llbara+transporter+2011.pdf

Journalister och representanter från media får delta under hela dagen till rabatterat pris, det vill säga 1900 kronor. De som endast kan/vill delta under en del av dagen kan i vissa fall gå utan kostnad. Kontakta i så fall Eva Bingel, eva.bingel@ivl.se, tel/mobil: 08-598 563 82.

Anmäl dig till konferensen http://kunskap3.ivl.se/signup5.asp?CPID=458001 och märk din anmälan med ”media-rabatt”.

Frågor besvaras av Eva Bingel, tel/mobil: 08-598 563 82.