Förvärv av Jaktia Jönköping

Förvärv av Jaktia Jönköping

”Kan bli en jakt- och skyttearena i världsklass”

Burdock Outdoor Group förvärvar Jaktia Jönköping – ett av norra Europas största jakt-, fiske- och skyttecenter. Det är ett strategiskt viktigt förvärv som stärker Burdock Outdoor Groups närvaro. Samtidigt väntar en spännande framtid för jakt- och fiskeintresserade i Jönköping med omnejd.

Burdock Outdoor Group är glada över att välkomna Jaktia Jönköping till sin värld av butiker och varumärken inom jakt, fiske och friluftsliv. Det meddelar Lars Martinsson, styrelseordförande på Burdock Outdoor Group.

– Vår ambition är att förvalta Jaktia Jönköpings unika position på marknaden och successivt fortsätta att utveckla utbudet av produkter och upplevelser i och omkring butiken. För att lyckas med detta kommer vi att ta vara på den långa erfarenhet och gedigna kompetens som finns hos Jaktia Jönköping.

Christian Larsson, tidigare vd för Jaktia Jönköping, kommer även fortsättningsvis att ha en nyckelroll i koncernen. Han ser positivt på framtiden.

– Jag känner mig helt lugn i beslutet att lämna över Jaktia Jönköping i Burdock Outdoor Groups händer. Med en ägare av den här kalibern har företaget alla förutsättningar att utvecklas till en jakt- och skyttearena i världsklass, menar Christian Larsson.

Förvärvet av Jaktia Jönköping är en viktig investering för Burdock Outdoor Group. Det stärker inte bara deras närvaro på marknaden utan ger också en tydlig indikation på vart man är på väg: att främja äventyret och extraordinära upplevelser på jakten, fisketuren och friluftsturen.

– Jaktia Jönköping är ett viktigt delmål på vår spännande resa att inspirera och erbjuda ännu fler människor att njuta av vår fina svenska natur, säger Lars Martinsson.

För ytterligare information:
Lars Martinsson, styrelseordförande Burdock Outdoor Group

Om Burdock Outdoor Group

Burdock Outdoor Group är en ledande aktör inom jakt-, fiske- och friluftsbranschen med fokus på hög produktkvalitet och kundnöjdhet. Genom ett stort antal butiker och noga utvalda premiumvarumärken erbjuder Burdock Outdoor Group ett brett utbud av produkter och tjänster för jägare, sportskyttar, fiskeentusiaster och friluftsmänniskor. Läs mer på burdockoutdoorgroup.com