Jaktia fortsätter att expandera - Öppnar många nya butiker runt om i Norden!

Jaktia fortsätter att expandera - Öppnar många nya butiker runt om i Norden!

Jaktia fortsätter att expandera - öppnar många nya butiker runt om i Norden

Jaktia, Nordens ledande jakt- och fiskebutikskedja, fortsätter att växa. Nu stärker Jaktia sin närvaro ytterligare i inte mindre än 23 butiker på klassiska jakt- och fiskemarker i framför allt mellersta och norra Sverige och i Norge.

– Vi ser fram emot att lära känna jakt- och fiskeentusiaster på dessa platser och erbjuda dem produkter som berikar deras kommande äventyr, säger Lars Martinsson, vd på Jaktia.

Jaktia, som ägs av Burdock Outdoor Group, är en franchisekedja med butiker i Norge, Sverige och i Danmark. Sortimentet består av utvalda produkter från ledande varumärken. Allt från vapen, fiskeutrustning, optik och ammunition till teknikprylar, hundprodukter, kläder och skor, matutrustning – och så vidare.

– Vi ser hela tiden över och kompletterar vårt sortiment för att kunna erbjuda alla tänkbara produkter som bidrar till bästa tänkbara jakt-, fiske- och naturupplevelser med familj och vänner, berättar vd Lars Martinsson.

Strategiskt viktiga platser

Vid sidan av en väl utbyggd e-handel värdesätter och prioriterar Jaktia fysiska möten med såväl gamla som nya kunder. Därför undersöker man kontinuerligt möjligheter att utöka antalet butiker i intressanta lägen.

– Det är med stor glädje som vi nu välkomnar ett stort antal butiker in i Jaktia-familjen, säger Lars Martinsson.

Det här är de nya butikerna: Jaktia Trollhättan, Jaktia Övertorneå, Jaktia Årjäng, Jaktia Sollefteå, Jaktia Hyltebruk, Jaktia Ullared, Jaktia Kågeröd och Jaktia Stjärnåsen (Landvetter). Alla har tidigare varit Interjakt-butiker. Jaktia öppnar även en ny butik i Danmark och i Norge har sju nya butiker tillkommit. I skrivande stund består franchisekedjan av totalt ett 160-tal butiker.

Dessutom finns Jaktia som en shop-in-shop (egen avdelning) i följande butiker: K-Bygg i Söderköping, Rob. Lidéns Bygghandel i Sorsele, Färg, Bad & Kakel i Arvika samt Karl Hedin Bygghandel i Torsby, Sunne, Hedemora och Hagfors.

– Samtliga butiker är strategiskt viktiga för oss när det gäller exponering och tillgänglighet. Detta gör att vi stärker vår närvaro. Inte minst i områden i mellersta och norra Sverige och i Norge där det finns en lång tradition av jakt och fiske, konstaterar Lars Martinsson.

Välkomnar fler franchisetagare

Martinsson berättar vidare att ambitionen är att växa med ytterligare butiker som genomsyras av gynnsamma villkor och bra affärsmöjligheter för franchisetagare. Samtidigt som fler kunder får närmare tillgång till ett växande utbud av kvalitetsprodukter samt tillhörande tjänster och service.

– Vi vill öppna fler butiker i områden där det finns en tradition inom och ett intresse för jakt, fiske och friluftsliv. Vi välkomnar fler franchisetagare att vara med oss på denna resa.

För mer information kontakta:
Lars Martinsson, vd på Jaktia
0705–84 90 07, lars.martinsson@jaktia.se

PRESSEMELDING

Jaktia-kjeden vokser

Åpner flere nye butikker i Norden

Jaktia, Nordens ledende jakt- og fiskekjede fortsetter å vokse, og øker nå med 23 nye butikker, hvor av 7 av de i Norge. De nye butikkene ligger på klassiske jakt og fiskelokasjoner i Norge, samt først og fremst midtre og nordre Sverige.

«Vi gleder oss til å bli kjent med jakt og fiskeentusiaster på disse nye stedene og å tilby de produkter som beriker deres kommende eventyr», sier Lars Martinsson, daglig leder hos Burdock Outdoor Group.

Jaktia, som eies av Burdock Outdoor Group, er en franchisekjede med butikker i Norge, Sverige og Danmark. Sortimentet består av et nøye utvalgt sortiment fra bransjens ledende leverandører. Alt fra våpen, fiskeutstyr, optikk og ammunisjon, til elektronikk, hundeutstyr, jakt- og friluftsbekledning- alt man trenger til en minnerik tur ut i friluft.

«Vi leter hele tiden etter muligheter for å tilpasse og øke sortimentet vårt slik at vi kan tilby alt tenkelig utstyr som kan bidra til best mulig jakt-, fiske- og naturopplevelser med familie og venner», forteller Lars Martinsson.

Viktige lokasjoner

Ved siden av en vel utbygd e-handel prioriterer Jaktia fysiske butikker over hele landet. Vi ser stadig på muligheten til å øke vårt nærvær på viktige jakt og fiskelokasjoner.

«Det er med stor glede vi nå ønsker flere butikker velkommen inn i Jaktiakjeden!», sier Morten Krohg, daglig leder i Jaktia Norge. De nye butikkene er Jaktia Kristiansand, Jaktia Hønefoss, Jaktia Rakkestad, Jaktia Råde, Jaktia Bjørkelangen, Jaktia Otta og verdens nordligste Jaktiabutikke; Jaktia Svalbard. Alle har tidligere vært Interjaktbutikker. Jaktia åpner også en ny butikk i Danmark samt flere i Sverige. «Alle butikkene er strategisk viktige for oss når det gjelder nærhet til markedet», sier Morten Krohg.

Søker flere franchisetagere

Morten Krohg forteller videre at ambisjonen er å vokse med ytterligere butikker på viktige steder. «Vi ønsker oss flere franchisetagere som ønsker å ta del i vår reise med gode vilkår og forretningsmuligheter. Vi vil gjerne åpne nye butikker i områder som er strategisk riktige i forhold til fornuftig drift av en Jaktia butikk», avslutter Morten Krohg

For mer informasjon kontakt:
Morten Krohg, Daglig leder Jaktia Norge
41 21 65 19, morten@jaktia.no