Järntorget förvärvar ny fastighet i Uppsala

Järntorget har förvärvat en fastighet i Sala backe i Uppsala kommun. Fastigheten ligger på Salabacksgatan och arbete med en ny detaljplan med syfte att möjliggöra cirka 200 nya bostäder pågår.

– Vi är glada och stolta över att kunna genomföra detta förvärv i ett mycket attraktivt läge. Vi ser fram emot att få planera och bygga vackra moderna bostäder i expansiva Uppsala, säger Jenny Gibson, regionchef Järntorget Uppsala

Förvärvet är en viktig del av Järntorgets satsning för att bli en etablerad och långsiktig bostadsaktör i Uppsala där man 2015 öppnade ett lokalkontor. Förvärvet är även ett led i koncernens ambition att öka sin årliga produktion från cirka 400 till 1000 bostäder.