Jobbfestivalen ny medlem i Diversity Charter världens största nätverk inom mångfalds-/inkluderingsfrågor

Jobbfestivalen med tema "Mångfald & Inkludering" ny medlem i Diversity Charter världens största nätverk inom mångfalds-/inkluderingsfrågor.

"Jättekul och viktigt att vi nu är medlemmar i Diversity Charter Sweden - jag ser verkligen fram emot att tillsammans med alla andra medlemmar göra världen mer inkluderande" - säger Jobbfestivalens initiativtagare Mats Wernheim och fortsätter ”Som medlemmar  vill vi bidra till en ömsesidig informationsspridning om mångfald och inkludering".

Diversity Charter Sweden driver ett nätverk för företag och organisationer som aktivt söker framgångsrika sätt att arbeta med mångfald. Nätverket ger stora möjligheter till erfarenhetsutbyten och kunskapsutveckling genom våra regelbundna aktiviteter. Som medlemsorganisation förbinder man sig för att aktivt arbeta med mångfald genom att anta utmaningar utifrån sina egna förutsättningar.

"Vi är jätteglada att Jobbfestivalen vars enda syfte är att främja mångfald och inkludering har valt att bli medlemmar hos Diversity Charter Sweden. Vi ser framemot ett ömsesidigt samarbete" - säger Anna Carlsson Sigstedt, Generalsekreterare på Diversity Charter.

Diversity Charter Sweden verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.

Jobbfestivalen med tema "Mångfald & Inkludering" i Kungsträdgården är en mötesplats för arbetssökande och företag med ett kontinuerligt rekryteringsbehov samt företag och organisationer som erbjuder verktyg/tjänster i syfte att öka mångfalden och minska risken för diskriminering.