Inbjudan till digitalt webinarium med Nollvisionen för undernäring hos äldre.

Välkommen på digitalt webinarium om Kävlinge kommuns nya måltidskoncept för äldre

Kävlinge kommun är sedan 2019 en av pilotkommunerna för det nationella projektet Nollvisionen för undernäring hos äldre, vilket bland annat innebär att kommunen testar olika måltidslösningar för de äldre i kommunen.

Under projektets gång har flera olika måltidslösningar testats och två helt nya måltidskoncept ingår numera i den fasta verksamheten. Det ena handlar om kylda måltider i kommunens egen regi. Det andra är ett erbjudande om måltider från kommunen för en tryggare och enklare hemkomst efter sjukhusvistelse.

På webinariet berättar vi om vår innovationsmiljö, den politiska viljan och drivet som byggts upp under de senaste åren för att kunna bidra till högre livskvalitet för kommunens äldre, samtidigt som kostnaderna sänks.

Tid & Plats: Fredagen den 6 oktober kl. 13-14, digitalt via Teams

Program:

• Måltidsutvecklarna Malin Nilsson och Ellen Hugosson berättar om hur de båda måltidskoncepten genomfördes i projektform, om resultat och hur de sedan resulterade i fast verksamhet.
  • Enhetschef Luiza Gashi och undersköterska Rose-Marie Skoglund i hemtagningsteamet delar med sig av sina lärdomar från måltidstjänsten vid hemkomst från sjukhus.
  • Måltidschef Jens Modeér berättar om den politiska viljan och samverkan inom kommunen.

Moderator: Per Simonson

Ingen föranmälan krävs!

Läs mer om webinariet här: https://www.nollundernaring.se/event/webinarium-maltidslosningar/