Invigning av K-rauta Haparanda

Invigning av K-rauta Haparanda

Nu på torsdag den 14 juli klockan 10.00 slår vi upp portarna till K-rautas nordligaste varuhus.

Etableringstiden är över och varuhuset står redo att släppa in kunder. Varuhuset har en uppvärmd butiksyta på 3800 kvm och en Byggård/Drive in som är 3150 kvm.

Vi hoppas på många nyfikna och köpsugna besökare under öppningen och framåt. Att öppningen sker mitt under semestertider ser vi som positivt då det är många semesterfirare som reser till Haparanda för att just shoppa och då både från Finland, Ryssland och kringliggande områden.

Klockan 11.00 - 11.30 är det pressvisning av varuhuset med Jani Jylhä, VD på K-rauta AB. Mellan 11.30 - 13.00 finns det tid för intervjuer i grupp eller enskilt.

För mer information, vänligen kontakta:
Petra Binken, marknadschef K-rauta AB Tel: +46 (0)70 431 69 77,
e-post: petra.binken@k-rauta.se

K-rauta Haparanda på K-rauta.se

K-rauta AB är ett helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern Kesko. Det första varuhuset i Sverige öppnades 1996 i Stockholm. Idag finns 21 varuhus från norr till söder som tillsammans omsatte cirka 2 miljarder kronor 2008. Målet är 26 varuhus inom snar framtid. K-rautas koncept bygger på att vara "varuhuset för hela huset" med alla produkter för VVS, trädgård, verktyg, bygg och inredning.