K-rauta etablerar nytt varuhus i Haparanda

K-rauta etablerar nytt varuhus i Haparanda

K-rauta har köpt en affärstomt av Haparandas kommun i stadsdelen Björka där man planerar att bygga ett nytt varuhus till sommaren 2011.

Tomten har en total yta på 38.000 m2 och butiksytan består av 6800m2.

- Vi är mycket nöjda med att kunna genomföra denna strategiska etablering i Haparanda . Läget öster om kommunen efter E4 i Björkas nya handelsområde är absolut perfekt för oss säger Jani Jylhä Vd K-rauta Sverige AB. Dessutom är det naturligtvis spännande att kunna skapa ett antal arbetstillfällen för denna region och ort. Med denna etablering stärker vi vår närvaro inte bara i Sverige utan också i Finland med tanke på gränshandeln.För mer information, vänligen kontakta: Jani Jylhä, VD K-rauta AB Tel: +46 (0)70 431 69 60, e-post: jani.jylha@k-rauta.se eller Direktör Jouko Björkman Rautakesko Oy + 358 1053 20101

K-rauta Haparanda