Invigning av K-rauta Uppsala

Invigning av K-rauta Uppsala

Nu på torsdag den 23 februari klockan 10.00 slår vi upp portarna till K-rauta i Uppsala - Ett byggvaruhus av det rätta virket!

Efter ett år av etableringstid är det nu dags att slå upp portarna i Uppsala.

Varuhuset har en uppvärmd butiksyta på 7380 kvm och en Byggård/Drive in som är 8570 kvm. Varuhuset har ett Design Center i mitten av varuhuset, det är en stor inspirationsavdelning där bland annat vår Personal Shopper och köksritare hjälper kunder på plats med just deras drömprojekt.

-         Jag ser fram emot att välkomna kunderna här på torsdag, säger Varuhuschef Tobias Douhan stolt. Det har varit en otrolig resa att se varuhuset ta form under etableringstiden.

I Uppsala har vi utformat ett nytt koncept för våra Företagskunder. En shop i shop lösning som gör att de snabbt och enkelt kan få med sig det de behöver utan att behöva ta sig runt i hela varuhuset. Förhandsvisning av varuhuset för proffskunder sker på onsdag då speciellt inbjudna företag är välkomna.

Det är inte många timmar kvar. Snart öppnar K-rauta sitt 22:a varuhus i Sverige - det ska bli ett sant nöje!

För mer information, vänligen kontakta:
Tobias Douhan, Varuhuschef K-rauta Uppsala Tel: +46 (0)70 455 69 61,
e-post: vhc24@k-rauta.se

För presskontakt, vänligen kontakta:
Henrik Nilson, Regionschef K-rauta AB Tel: +46 (0)70 431 69 10,
e-post: henrik.nilson@k-rauta.se

Uppsala på K-rauta.se

K-rauta AB är ett helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern Kesko. Det första varuhuset i Sverige öppnades 1996 i Stockholm. Idag finns 22 varuhus från norr till söder som tillsammans omsatte cirka 2 miljarder kronor 2010. K-rautas koncept bygger på att vara "varuhuset för hela huset" med alla produkter för VVS, trädgård, verktyg, bygg och inredning.