Återfuktande och vårdande nyheter för den flitiga hårtvättaren

Återfuktande och vårdande nyheter för den flitiga hårtvättaren

Under våren 2020 äntrade Continu marknaden med idén om att transformera avancerad hudvård till potenta behandlingar för hårbotten och längder, alla produkter är veganska och tillverkade i Sverige. Continu välkomnades med öppna armar och lanserar nu intensivt återfuktande och vårdande schampoo och balsam; Continu Bamboo Refreshing Shampoo och Continu Vitamin E Lightweight Conditioner. Båda är rika på fuktbindande hyaluronsyra, vilket innebär att frekvent hårtvätt ändå är skonsamt för både hår och hårbotten. Med andra ord en perfekt duo för den som har behov av att tvätta håret ofta, exempelvis vid träning eller om man använder mycket stylingprodukter.

Continu Bamboo Refreshing Shampoo

Bamboo Refreshing Shampoo är berikad med bambuextrakt och avokadoolja som både stärker och reparerar skadat hår. Laddad med hyaluronsyra bidrar schampot med vital återfuktning samt verkar färgbevarande. Arganolja ger håret en hälsosam glans. Har en lätt formula och en mild sofistikerad doft. Passar alla hårtyper och kan användas dagligen. Är 100% vegansk.

Pris: 179 SEK, 300 ml.

Continu Vitamin E Lightweight Conditioner

Vitamin E Lightweight Conditioner är rik på hyaluronsyra för intensiv återfuktning. Vitamin E skyddar håret mot fria radikaler medan Aloe Vera och druvextrakt skyddar och lugnar hårbotten. Balsamet har en lätt formula och en mild sofistikerad doft. Passar alla hårtyper och kan användas dagligen. Är 100% vegansk.

Pris: 179 SEK, 300 ml.

Nyheterna finns tillgängliga från vecka 43 och kommer att sälja exklusivt hos KICKS online och i butik.