All eyes on you! Storfavoriten för makeupverktyg FLAER lanserar en kollektion med lösögonfransar

På kort tid har makeupverktyg från FLAER blivit storfavoriter hos skönhetsintresserade. Nu utökar FLAER sitt sortiment med en helt ny kategori, nämligen lösögonfransar! Vilken look du är ute efter är helt upp till dig! Dramatiska ögon eller mer subtilt glamourösa? FLAER’s lösögonfransar erbjuder något för alla. Sammanlagt laseras fyra olika varianter; Iconic Glam Faux Mink Lashes, Cat Eye Faux Mink Lashes, Natural Volume Faux Mink Lashes och Luxe Lenght Faux Mink Lashes. Gemensamt är att de är handknutna, gjorda av högkvalitativa syntetiska fiber och utvecklade för att likna lyxigt minkhår. För att applicera fransarna som ett proffs släpps även nyheten; False Lash Applicator som förenklar appliceringen. Perfekt för såväl proffs som nybörjare.

FLAER NATURAL VOLUME FAUX MINK LASHES– Subtilt glamourösa ögon
Lösögonfransar för en naturlig och vardaglig look, med lite extra djup och volym. Perfekta för att skapa en subtil dramatisk blick. Fransarna är handknutna och gjorda av syntetiska fiber utvecklade för att likna riktigt minkhår.

FLAER CAT EYE FAUX MINK LASHES – Cat-eye effect
Lösögonfransar som ger en lätt förlängning och ett naturligt lyft åt dina fransar. Perfekt för en snygg vardagslook. Fransarna är handknutna och gjorda av syntetiska fiber utvecklade för att likna riktigt minkhår.

FLAER LUXE LENGTH FAUX MINK LASHES – Definierade ögon
Lösögonfransar som ger extra volym vid yttre vrån för att förlänga ögat. Perfekt för en fyllig och definierad look när man vill piffa till sig lite extra. Fransarna är handknutna och gjorda av syntetiska fiber utvecklade för att likna riktigt minkhår.

FLAER ICONIC GLAM FAUX MINK LASHES – Dramatiska ögon
Dramatiska fransar som är perfekta för att verkligen piffa till din look. Den subtila kattögonsformen gör dessa fransar passande för alla ögonformer. Fransarna har ett unikt korsmönster, är handknutna och gjorda av syntetiska fiber utvecklade för att likna riktigt minkhår.

FLAER FALSE LASH APPLICATOR – Applicera dina lösögonfransar som ett proffs
Med False lash applicator kommer du kunna applicera lösögonfransar utan några som helst problem. Applikatorn i rostfritt stål är specialutformad för att förenkla appliceringen till din egen fransrad tack vare sin easy-to-use design.

Pris: 79 SEK

Tips!
Vid behov, klipp fransarna från yttre ögonvrån så att de passar dina ögon. Applicera en tunn linje med lim längs med bandet och vänta 20-30 sekunder innan du applicerar fransarna så nära din franslinje som möjligt. Undvik att få lim i dina ögon, om irritation uppstår ta bort produkten omedelbart och tvätta ögonen med vatten.

Samtliga FLAER produkter är 100% veganska och förpackningarna är tillverkade av återvunnet material. Du kan enkelt förvara fransarna i denna vackra ask som de kom i för att återanvända, om och om igen!

Nyheterna släpps på KICKS i butik och online, vecka 23, 2021.

För vidare information om produkter och pressprover, vänligen kontakta:

Head of PR & information
maria.kempe@kicks.se