Atelier Rouge lanserar kollektion i limiterad upplaga med vinterns trendigaste kulörer

Skapa en trendig och personlig look med Atelier Rouge’s limiterade vinterkollektion; Ready To Wear Winter 2021 Limited Edition, som lanseras precis i tid inför säsongens alla festligheter! I metalliska skiftningar som går årets trendigaste färg lila och blått har man skapat en kollektion nagellack som kan matchas till allt från den stickade tröjan till galaklänningen, möjligheterna är oändliga!

2021 års limiterade vinterkollektion från Atelier Rouge är en smakfull kollektion som livar upp i vintermörkret och passar alla stilkombinationer! Trendfärgen, lila, som synts på årets alla modevisningar ligger till grund för kollektionen. Här finner du fem nagellack i olika metalliska nyanser av lila och blått som kan matchas och mixas för att skapa just din personliga look – inte minst när du vill addera en festlig touch.

Samtliga lack i kollektionen kommer förpackade i en specialdesignad flaska med lila kork som särskiljer sig från varumärkets annars karaktäristiska cremevita kork. Atelier Rouge’s vinterkollektion har, liksom ordinarie sortiment, en ny uppdaterad borste som gör det ännu lättare att få till en felfri applicering samt metallkulor i botten som gör att hållbarheten blir längre och formulan lättas upp.

Lacken består till 80% av naturliga ingredienser med icke-traditionella lösningsmedel och är 100% veganska. Alla förpackningar är nedbrytningsbara. De högglansiga lacken är mycket snabbtorkande och en generös appliceringsteknik i två lager rekommenderas.

Atelier Rouge Ready To Wear Winter Limited Edition 2021 består av fem nagellack; Sequin Dress, Nouvelle Année Nouveau Moi, Cerise Foncé, Mon Chérie samt Cheers. Kollektionen lanseras vecka 48 och säljs exklusivt på KICKS, online och i butik. Pris: 99 sek för ett nagellack innehållande 8 ml.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

KICKS                                                                                                    Patriksson
Maria Kempe                                                                                       Mathilda Johansson
Head of PR & information                                                                  Presskontakt
maria.kempe@kicks.se                                                                      mathilda.johansson@patrikssongroup.com
+46 725 80 39 70                                                                                 +46 705 81 59 48