AVANCERAD HUDVÅRD TRANSFORMERAD TILL INNOVATIV HÅRVÅRD FÖR HÅR OCH HÅRBOTTEN

AVANCERAD HUDVÅRD TRANSFORMERAD TILL INNOVATIV HÅRVÅRD FÖR HÅR OCH HÅRBOTTEN

Ett helt nytt varumärke inriktat på aktiva och vårdande rutiner för hår och hårbotten ser dagens ljus,Continu transformerar avancerad hudvård till potenta behandlingar för hårbotten och längder. Genom innovativ teknologi har en serie produkter utvecklats för en skonsam, balanserad och resultatinriktad hårvårdsrutin. Produkterna innehåller bland annat aktiva ingredienser som stimulerar cellförnyelse och föryngrar hårsäckarna för att ge ett starkt och friskt hår.

Den 19 februari lanseras hårvårdsvarumärket Continu. Varumärket har utvecklats med inspiration från hudvård och med insikten att en frisk hårbotten är startpunkten för ett välmående hår. Ett noga urval av högpresterande ingredienser med vetenskapligt bevisade effekter har resulterat i en serie av produkter som vårdar, behandlar och förbättrar både hår och hårbotten. Till exempel finns produkter som främjar cellförnyelse och hårtillväxt, ger intensiv återfuktning samtidigt som de verkar färgbevarande och skyddar mot värmeexponering. Andra exempel är produkter för djuprengöring och exfoliering av hårbotten för att avlägsna produktrester och andra orenheter orsakade av yttre miljöfaktorer.

Hårvård i framkant

Continu introducerar i sitt lanseringssortiment avancerad teknik i form av inkapslade aktiver. Inkapslingen man arbetar med är en katjon, positivt laddad molekyl, som fäster på hårstrået och gradvis utsöndrar den aktiva ingrediensen. Exempel på aktiva nyckelingredienser som valts ut är BHA och AHA med exfolierande effekt, hyaluronsyra för intensiv återfuktning, rengörande micellärvatten och aktivt kol som absorberar orenheter och jobbar förebyggande mot en fet hårbotten. Dessa ingredienser ger också en bild över hur Continu hämtat inspiration från hudvårdens innovativa metoder med målet att förbättra och jobba förebyggande för ett välmående hår och hårbotten.

Resultatinriktat sortiment

Lanseringssortimentet består av; shampoo, balsam, masker, skrubbar, leave-in, olja, toner, och torrshampoopuder. Dess formuleringar består av högkoncentrerade, resultatinriktade ingredienser och är indelat i fyra sektioner;

- Näring och fukt

- Balanserande och lugnande

- Återskapande, reparerande och skyddande

- Detoxande och exfolierande

Sofistikerad och modern design

Continu, med sin innovativa hårvård, riktar sig i första hand mot den moderna kvinnan för att möta hennes behov och livsstil. Vid utvecklingen av varumärket har man omsorgsfullt även vägt in både design, hållbarhet och prisbild i kombination med användarvänliga och högpresterande produkter. Linjen, med sin moderna och sofistikerade design, kommer att utvecklas löpande med den senaste tekniken inom aktiv skönhetsvård.

Continu är ett varumärke utvecklat inom Myself & Friends, som är ett dotterbolag till KICKS. Alla produkter är veganska och tillverkade i Sverige. Serien kommer att säljas exklusivt på KICKS, både i butik och online. Prissättning ligger från 59-249 SEK. Se bifogat produktblad för mer information om sortimentet.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Patriksson

Julia Sewall Rönnmark