BeautyAct lanserar en färgsprakande exklusiv sommarkollektion med svenska artisten Tove Styrke som frontfigur

Den 28e april lanserar BeautyAct by KICKS sex limiterade produkter, både hudvård, makeup och verktyg, i en exklusiv Summer Act. Perfekt för dig som vill möta sommaren med en trendig och naturligt fräsch look i kombination med en poppig ögonmakeup i toner av lila eller varför inte rosa! Kollektionen presenteras i en färgsprakande kampanj med Tove Styrke som ansiktet utåt. Låt dig inspireras av den skimrande look som skapats för Tove och gör din egen tolkning!

Den uttrycksfulla och sprudlande artisten Tove Styrke frontar återigen en av BeautyAct’s kampanjer, denna gång för deras limiterade Summer Act kollektion. Liksom namnet antyder andas hela kollektionen sommar där inspiration är hämtad från den lyster bara en solkysst hy kan få, de häftiga nyanserna när solen går ner i horisonten och havets skimrande reflektioner.

BeautyAct by KICKS har tillsammans med Tove Styrke tagit fram exklusivt kampanjmaterial där hon med kollektionens lystergivande makeup och borstar skapar en dewy men poppig och skimrande look, som får oss alla att längta till sommarens ljuva dagar!

”Det känns fantastiskt roligt att återigen få vara ansiktet utåt för en av BeautyAct’s kampanjer och denna gång deras limiterade sommarkollektion. Produkterna håller en hög kvalité och är estetiskt tilltalande, såväl utsida som insida. Generellt när det kommer till smink tycker jag om att vräka på, men det gäller att satsa på en till två features som sticker ut och sedan ska resten av looken hållas avskalad. Därför känns denna kollektion mitt i prick om du frågar mig, den perfekta mixen av basprodukter och färgstarka paletter som får tala för sig själva!” säger Tove Styrke

”Vi är oerhört stolta över att få ha Tove Styrke som fortsatt ambassadör för BeautyAct och kampanjansikte för Summer Act. Toves kreativa ådra och sätt att uttrycka sig genom sin musik såväl som sin färgstarka och glammiga makeuplook går helt i linje med det BeautyAct står för – att med en unik fingertoppskänsla skapa skräddarsydda upplevelser och resultat. Därför har det redan från start känts som en naturlig koppling mellan Tove och BeautyAct – Jenny Kruseborn, Director Private Label, Axbeautyhouse

Skapa din ultimata färgsprakande och dewy sommar-look

Summer Act kollektionen består av sex produkter, både makeup, hudvård och verktyg. Förbered huden genom att applicera den fuktgivande HydroWater NightLab Mask (179 SEK), som innehåller en unik geltextur som påminner om krossad is – perfekt att svalka ner huden efter sommarens heta dagar.Masken återställer din huds fuktnivåer under natten, för att vakna upp med en plumpad, mjuk hud med naturlig och hälsosam lyster. Den perfekta solkyssta hyn får du med hjälp av Iconic Shimmer Kit (299 SEK), en palett som innehåller en bronzer, två rouge och en highlighter. Få dina ögon att poppa i nyanser av lila, rosa och beige med Lilac Mania Eyeshadow Quad (249 SEK). De högpigmenterande färgerna funkar utmärkt att bära separat eller blandas ihop för att skapa din signatur-look och dessa applicerar du bäst med hjälp av Flat Shading Brush (149 SEK). Denna borste är utformad för att ge en perfekt skuggning på ögonlocken, den ger medium till full täckning av både pulver och krämskuggor. Essential Powder Brush (229 SEK) är en stor och spetsig borste skapad för att applicera rätt mängd produkt och för att ge en jämn täckning. För ultimat definition ska du använda dig av Slanted Powder Brush (199 SEK) utmärkt för precis applicering av rouge, bronzer eller contour.

Amanda Duverell
Presskontakt BeautyAct by KICKS amanda.duverell@patrikssongroup.com

Om BeautyAct by KICKS: BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact @beautyact_com