BeautyAct släpper limiterad kollektion i vinterns hetaste färger - Winter Act 2022

I år presenterar BeautyAct sin mest kreativa limiterade vinterkollektion hittills. Winter Act är en uttrycksfull vinterkollektion med fokus på dramatiska ögon i kombination med läppar i mjuka diskreta toner. Trendfärgerna som dominerar är lila och grönt och inspirationen har hämtats från naturen med dess kontraster och färger. I kollektionen ingår; HydraTint Lip Balm, Stay On Colour Cream Stick, Purple and Green Mania Eyeshadow Quad samt Iconic Face Palette. Gemensamt är att alla produkter i kollektionen är multifunktionella, vilket gör att du kan skapa oändligt många looks som gör dig redo att möta den stundande jul- och vintersäsongen som kantas av festligheter.

HydraTint Lip Balm - Ett återfuktande läppbalsam som ger naturligt färgade läppar. Läppbalsamet har en krämig formulering som direkt ger läpparna en fylligare känsla samtidigt som man får ett fint resultat redan vid första applicering och går att bygga upp till medium täckning. Ger dig ett långvarigt resultat som inte klibbar.

Läppbalsam är även multifunktionellt i den bemärkelse att det går utmärkt att även användas som ett cream rouge!

HydraTint Lip Balm kommer i tre nyanser; Soft Hazel, Natural Beige och Slightly Pink.

Tips! Grunda med BeautyAct Stay On Lip Primer för full effekt och hållbarhet! Applicera läppbalsamet direkt med applikatorn. Börja med att rama in dina läppars konturer med den spetsigare delen ditt läppstift, fortsätt sedan att applicera färgen på hela läpparna för jämnt resultat. Alternativt använd stiftet tillsammans med en läppensel för en mer precis applikation.

Price: 199 SEK / 199 NOK / 19,90 EUR

Stay On Colour Cream Stick En högpigmenterad och krämig ögonskugga i stickform som är enkel att arbeta ut och kan användas över hela ögonlocket, som eyeliner eller för att skapa kreativa mönster. Stay On Colour Cream Stick kommer i två nyanser, Clear As Purple och Go For Green. Formuleringen är enkel att tona ut, är lättjobbad och håller från morgon till kväll. Produkten kan användas som läppenna, ögonskugga eller varför inte till den perfekta eyelinern!

Tips! Applicera produkten på ögonlocket - kan användas både som skugga, eyeliner eller för att skapa kreativa mönster. För bästa resultat använd BeautyActs Structured Brow Brush Nr 207.

Price: 249 SEK / 249 NOK / 24,90 EUR

Purple Mania Eyeshadow Quad – Säsongens mest trendiga ögonskuggspalett som innehåller fyra rikt pigmenterade ögonskuggor i lila toner som går i matt, skimrande och glittriga nyanser. Ögonskuggorna kan användas separat eller blandas för få till din egen skräddarsydda look. Formuleringen, som är mycket enkel att tona ut, är lättjobbad och håller från morgon till kväll. Mixa och matcha skuggorna eller använd dem var för sig för att skapa färgsprakande och trendriktig looks med högpigmenterad formula.

Tips! För att ögonskuggan ska fästa bättre grunda med BeautyAct Ready Set Eyeshadow Primer. Primern bidrar även till att ögonskuggan blir mer intensiv och hållbar. För bästa resultat använd även BeautyActs borste Nr 201.

Green Mania Eyeshadow Quad
Denna ögonskuggspalett innehåller fyra rikt pigmenterade ögonskuggor i gröna toner som går i matt, skimrande och glittriga nyanser. Ögonskuggorna kan användas separat eller blandas för få till din egen skräddarsydda look. Formuleringen, som är mycket enkel att tona ut, är lättjobbad och håller från morgon till kväll. Mixa och matcha färgerna och skapa din alldeles egna look.

Iconic Face Palette
En ansikstpalett som innehåller allt du behöver för den perfekta vintermakeupen. Innehåller två pigmenterande rouge som livar upp, en bronzer som ger ett solkysst resultat och en highlighter för att skapa den perfekta lystern. Den krämiga formuleringen är lättapplicerad och byggbar vilket gör det enkelt att skapa en naturlig finish eller en intensiv definierad look.

Appliceras på kindben, ögon, näsa, käke och önskade områden för att skulptera ansiktet. För bästa applicering använd BeautyAct´s Essential Powder Brush och/eller Slanted Powder Brush.

Tips! Avsluta med BeautyAct Dewy Coco Settingspray för att få din look att hålla länge!

Price: 299 SEK / 279 NOK / 19,90 EUR

Winter Act lanseras vecka 45, och finns att köpa på KICKS både i butik och online.

Om BeautyAct by KICKS
BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact | @beautyact_com